۰۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۴۸
کد خبر: ۱۳۷۰۵۴
آیت‌الله مظاهری:

متابعت عملی از سیره اهل‌بیت مکمل اعتقاد و شعار است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت‌الله مظاهری تصریح کرد: ایمان و تشیع با اعتقاد قلبی، شعار زبانی و عمل، محقّق می‌شود و هم اقشار جامعه و به ویژه اعضای مهدیه‌ها لازم است علاوه بر تقویّت بنیه اعتقادی و تعظیم شعائر، به پیروی از سیره عملی اهل‌بیت(ع) و عمل به احکام و موازین اسلامی اهمیت دهند.
آيت الله حسين مظاهري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله مظاهری در سومین اجلاس سراسری مدیران مهدیه‌های کل کشور، با عنوان «مهدویت و بیداری اسلامی» که صبح امروز برگزار شد، با اشاره به آیات قرآن گفت: خداوند متعال در قرآن وعده داده است که به دست شیعیان شایسته و به رهبری حضرت ولیّ‌عصر(عج) پرچم اسلام در زمین برافراشته خواهد شد.

 
حضرت آیت‌الله مظاهری به ضرورت پدید آمدن دو انقلاب تدریجی و دفعی برای ظهور حضرت ولی‌عصر(عج)، انقلاب تدریجی را مقدّمۀ انقلاب دفعی دانست و ابراز داشت: براساس برخی روایات، ایشان پس از زمینه‌سازی لازم توسّط شیعیان و بعد از انقلاب تدریجی، در یک شبانه‌روز بر جهان مسلّط و در شش شبانه‌روز، مستقرّ می‌گردند و در آن زمان، اعوان و انصار خویش را برای اداره حکومت جهانی منصوب می‌کنند.
 
وی در ادامه تأسیس و گسترش مهدیه‌ها را گامی مؤثر در جهت ترویج تعالیم راستین مهدویت خواند و با بیان این‌که خدمت در مهدیه‌ها، مصداق انتظار فرج و سرآغاز خدمت در حکومت جهانی حضرت ولی عصر است، تصریح کرد: اگر شما عزیزان با خدمت خالصانه در مهدیه‌ها، زمینه‌ساز انقلاب دفعی و ظهور حضرت باشید و به عبارت دیگر، اگر مهدیّۀ شما مصداق انتظار فرج باشد، در حکومت جهانی آن حضرت، به یاری ایشان خواهید شتافت و چنانچه تا آن زمان از دنیا رفته باشید، زنده خواهید شد و در زمرۀ یاران امام زمان(عج) قرار خواهید گرفت.
 
این مرجع تقلید با تشریح گوشه‌هایی از برکات دوران ظهور حضرت ولی عصر و نیز دوران رجعت، آن دوران را بهشت دنیا توصیف کرد و گفت: از برخی روایات استفاده می‌شود که اهل‌بیت(ع) از زمان ظهور تا قیامت، هزاران سال بر کرۀ زمین حکومت خواهند کرد و در حکومت قرآنی ایشان، نواقص و معضلاتی از قبیل فقر، تبعیض، ظلم و فساد راه نخواهد یافت.
 
حضرت آیت‌الله مظاهری با بیان اینکه رجعت، از اسرار شیعه است، اضافه کرد: براساس برخی روایات، حضرت زهرا(س) اسوه و سرمشق ائمه(ع) هستند و به نظر می‌رسد آن بزرگواران در حکومت خود در زمان ظهور و رجعت نیز از فضائل اخلاقی و صفات نیکوی انسانی حضرت زهرا(س) سرمشق می‌گیرند و مصحف ایشان که والاترین فضیلت آن بانوی یگانه است را به عنوان قانون اساسی حکومت خود قرار می‌دهند.
 
وی با ارائه تحلیلی جامع از برخی آیات و روایات بر ضرورت وقوع انقلاب تدریجی به دست شیعیان تأکید کرد و افزود: تا زمانی که شیعیان با انقلاب تدریجی زمینه ظهور را فراهم نکنند، انقلاب دفعی به وقوع نخواهد پیوست و براساس اشاره قرآن کریم در آیه «وعد» و آیه بعد از آن، انقلاب تدریجی با پرهیز از شرک به خداوند، برپا داشتن و اقامۀ نماز به جهت گسترش روح عبودیت و بندگی در جامعه، ادای زکات به معنای رسیدگی به همنوعان و نیز متابعت از رسول اکرم(ص) و اهل‌بیت(ع) پدید خواهد آمد.
 
این مرجع تقلید در ادامه ابراز داشت: قاعده لطف پروردگار متعال اقتضا می‌کند، هر زمانی که شیعیان با انقلاب تدریجی، آمادۀ قیام و ظهور حضرت مهدی(عج) شوند، همان زمان انقلاب دفعی رخ دهد و ظهور و فرج آن حضرت به وقوع بپیوندد.
 
حضرت آیت‌الله مظاهری ضمن تبیین لوازم تحقق انقلاب تدریجی، خاطرنشان کرد: کسانی که می‌خواهند زمینه‌ساز تشکیل حکومت عادلانه و عاری از فقر، ظلم، تبعیض، فساد و فحشاء باشند باید خود عادل باشند و ظلم، فساد، تبعیض و به طور کلّی گناه در بین آنان نباشد.
 
وی اضافه کرد: دوری از شرک در آیه شریفه «وعد»، به معنای دستیابی به ابعاد چهارگانۀ توحید یعنی توحید ذاتی، توحید صفاتی، توحید عبادی و توحید افعالی و پرهیز از متابعت از شیطان به معنای اجتناب از گناه است. 
 
این مرجع تقلید با بیان اینکه حکومت جهانی حضرت ولی‌عصر، با معجزه و خرق عادت اداره نخواهد شد، اةار داشت: حضرت مهدی(عج) پس از تشکیل حکومت جهانی، به اجرای دقیق احکام و قوانین قرآن کریم خواهند پرداخت و از این جهت، حکومت ایشان، حکومتی سالم و عاری از هرگونه ظلم و فساد و تبعیض خواهد بود.
 
وی افزود: هر جامعه‌ای که افراد آن از گناه اجتناب ورزند و نماز را برپا دارند و با عمل به قانون مواسات، به هم نوعان خود و نیازمندان رسیدگی کنند و از اهل‌بیت(ع) تبعیّت کامل داشته باشند، بدون توسّل به معجزه، جامعه‌ای بهشتی و منهای مفاسد اخلاقی، اداری و اقتصادی خواهد شد و این، همان معنای انقلاب تدریجی است.
 
حضرت آیت‌الله مظاهری با تأکید بر اینکه عمل بر اساس موازین شرعی و اسلامی و متابعت عملی از سیره اهل‌بیت(ع) مکمل اعتقاد و شعار است، تصریح کرد: ایمان و تشیع با اعتقاد قلبی، شعار زبانی و عمل، محقّق می‌شود و هم اقشار جامعه و به ویژه اعضای مهدیه‌ها لازم است علاوه بر تقویّت بنیه اعتقادی و تعظیم شعائر، به پیروی از سیره عملی اهل‌بیت(ع) و عمل به احکام و موازین اسلامی اهمیت دهند.
 
این مرجع تقلید در پایان با ابراز نگرانی از شیوع ادعاهای خرافی و کاذبی که امروزه در موضوع مهدویت می‌شود و نیز رواج عرفان‌های کاذب و نوظهور، تأکید کرد: یکی از وظایف مهم مهدیّه‌ها، ترویج تعالیم اصیل قرآن و عترت و مقابله جدی با رشد و ترویج عرفان‌های کاذب و مدعیان دروغین مهدویت است.
 
گفتنی است، در این مراسم، حضرت آیت الله یزدی، رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، رییس هیأت امنای مهدیه تهران، جمعی از فضلا و روحانیّون و مدیران مهدیه‌های سراسر کشور حضور داشتند./927/د101/ج
 
ارسال نظرات