۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۸
کد خبر: ۱۳۷۱۱۰
عضو فراکسیون روحانیان مجلس:

اجلاس شانزدهم روحی تازه در کالبد جنش عدم تعهد بود

خبرگزاری رسا ـ عضو فراکسیون روحانیان مجلس شورای اسلامی گفت: برگزاری اجلاس عدم تعهد در مقابل این همه فشار و تحریم یک پیروزی بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران است.
 شانزدهمين اجلاس سران کشورهاي عضو جنبش عدم تعهد

 

حجت الاسلام محمدرضا باقری بنابی، عضو فراکسیون روحانیان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، برگزاری اجلاس نم به میزبانی ایران اسلامی را جلوه‌ای از قدرت سیاسی و دیپلماسی کشور دانست و اظهار داشت: فراهم شدن شرایط ارتقای مناسبات و روابط سیاسی و اقتصادی با کشورهای عضو جنبش عدم تعهد از دیگر موفقیت های این اجلاس است.

 

وی خاطرنشان کرد: برگزاری اجلاس سران در ایران برای معرفت‌دهی به جهان بشریت و بهترین فرصت برای تدبیر مسؤولان برای ترویج انقلاب است و این رویداد مهم می‌تواند تهدیدهای غرب و استکبار علیه کشورمان را به یک فرصت تبدیل کند.

 

نماینده مردم بناب در مجلس با اشاره به تلاش‌های غرب در تحریم برای حضور کمرنگ کشورهای عضو جنبش در اجلاس تهران، گفت: شانزدهمین اجلاس نم در حقیقت روحی تازه بر کالبد این جنبش دمید و یادآوری آرمان و اهداف اصلی از تشکیل جنبش عدم تعهد در سال‌های دور بوده است.

 

حجت الاسلام باقری بنابی تصریح کرد: خبرسازی های جعلی و تلاش غرب در جهت خدشه وارد کردن به جایگاه سیاسی ایران در جهان، نشان از شکست سنگین دشمنان ایران اسلامی در عرصه سیاست جهانی دارد، ایران اسلامی امروز نهایت استفاده را از فرصت اجلاس برای تامین مواضع منطقی خود می کند.

 

وی افزود: امروز این جنبش به‌عنوان فراگیرترین سازمان بین المللی بعد از سازمان ملل متحد است و در عرصه بین المللی جایگاه خاصی دارد و نشست این جنبش در تهران از این جهت نیز حایز اهمیت است، به عبارت دیگر برگزاری این اجلاس با توجه به اعمال تحریم های گسترده غرب علیه ایران و همزمانی آن با تحولات مهم کشورهای منطقه به خصوص سوریه و بحرین بسیار مورد توجه جامعه بین المللی است.

 

نماینده مردم بناب در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که برگزاری اجلاس نم در مقابل این همه فشار و تحریم یک پیروزی بزرگ برای جمهوری اسلامی ایران است، افزود: کشورهای اسلامی باید از اجلاس عدم تعهد تهران برای همفکری پیرامون پیشبرد اهداف نظامی، سیاسی و اقتصادی دنیای اسلام در سطح جهان استفاده کنند.

 

وی با بیان این‌که اجلاس نم، نگرانی‌های غرب به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی را افزایش داده است، خاطرنشان کرد: آمریکا، رژیم صیهونیستی و متحدان غربی آنها با زیر پا گذاشتن حقوق اولیه انسانی، ایران اسلامی را تحریم اقتصادی می کنند، غافل از این‌که این تحریم‌ها نه تنها تاثیری در نفوذ معنوی ایران در منطقه نداشته، بلکه موجب الهام‌بخشی ملت ایران به دیگر کشورهای مستضعف شده است.

 

وی مهم ترین هدف تحریم ها را از پا انداختن پشتیبانی مردم از نظام اسلامی دانست و اظهار کرد: این در حالی است که مردم طی 33 سال گذشته تمامی سختی ها و مشکلات را تحمل کرده اند و امروز نیز تشدید این تحریم ها نمی توان در اراده آنان برای حفظ حاکمیت اسلام در ایران تزلزل ایجاد کند.

 

حجت الاسلام باقری بنابی برگزاری این اجلاس و حضور سران کشورهای مختلف را موجب اثبات حقانیت ایران در عرصه‌های جهانی دانست و گفت: امیدواریم این حرکت در راستای معرفت دهی به ظهور امام عصر(عج) بادشف چراکه معرفت عمومی، لازمه ظهور حضرت حجت(عج) است./935/ت302/ج

ارسال نظرات