۱۰ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۱۳۷۱۱۹
امام جمعه فریمان:

آمریکا همواره به دنبال فریب اعضای شورای امنیت بوده است

خبرگزاری رسا ـ عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان گفت: بیش از دو سوم کشورهای جهان فعالیت های هسته ای ایران را صلح آمیز می دانند و به شدت از آن دفاع می کنند اما آمریکا با فریب اعضای شورای امنیت آن را بر نمی تابد و تحریم های ظالمانه ای را علیه ملت ایران اعمال می کند.
امام جمعه فريمان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام سید ابوالفضل طباطبایی اشکذری، امام جمعه فریمان، امروز در خطبه های امروز نماز جمعه فریمان با اشاره به برگزاری بزرگ‌ترین اجلاس بین المللی در طول تاریخ ایران و گفت: حضور هشت هزار نفر از رؤسا، نمایندگان و خبرنگاران کشورهای خارجی در ایران شرایط ویژه ای برای ما رقم می‌زند.

وی ابراز داشت: بیش از سی سال است که آمریکا و دولت‌های غربی ایران را به دلیل مواضع عزتمندانه ای که می‌گیرد منزوی دانسته و القا می‌کنند جامعه جهانی به نمایندگی آمریکا یک حرف می زند و ایران منزوی شده یک حرف دیگر می گوید که البته صحت این ادعا بارها زیر سوال رفته است.

امام جمعه  فریمان گفت: در ایام جنگ تحمیلی یک فضای سنگین تبلیغاتی علیه ایران و به نفع صدام و هواداران غربی او بود؛ اما دیپلماسی تهاجمی ایران این فضا را تغییر داد و در نهایت پذیرش قطعنامه، تغییر جغرافیای سیاسی منطقه، حمله صدام به کویت و به جان هم افتادن شرکای جنگ تحمیلی، همه ادعاهای بی اساس آنها را باطل کرد.

دو سوم کشورهای جهان فعالیت هسته ای ایران را صلح آمیز دانند

عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان افزود: غربی ها و بویژه آمریکا بر این امر پا فشاری می کنند و مدعی اند که جامعه جهانی با فعالیت های هسته ا ی جمهوری اسلامی مخالف است و آمریکا به نمایندگی از جامعه جهانی مخالفت ها را مطرح می کند اما این ادعا پوچی است که باطل شده است.

حجت الاسلام طباطبایی اشکذری با اشاره به سومین روز برگزاری اجلاس سران جنبش عدم تعهد گفت: کتابی در دسترس هیئت های نمایندگی قرار گرفته است که حاوی 42 بیانیه غیر متعهد ها از سال 2003 تا 2012 در حمایت از فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران است.

وی افزود: این بیانیه ها نشان می دهد که بیش از دو سوم کشورهای جهان فعالیت های هسته ای ایران را صلح آمیز می دانند و به شدت از آن دفاع می کنند اما آمریکا با فریب اعضای شورای امنیت آن را بر نمی تابد و تحریم های ظالمانه ای را علیه ملت ایران اعمال می کند.

حجت الاسلام طباطبایی اشکذری با اشاره به نامشروع بودن قطعنامه های شورای امنیت علیه ایران بیان داشت: سئوالی که امروز در ذهن مردم جهان مطرح است آن است که مشروعیت قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل علیه ایران و اقدامات تجاوزکارانه آمریکا علیه دولت ایران از کجا آب می خورد؟ وقتی دو سوم کشورهای دنیا این اقدامات را نا مشروع می دانند و رسما از ایران حمایت می کنند پس ادعای آمریکایی ها مبنی بر اینکه جامعه جهانی فعالیت های هسته ای ایران را قبول ندارد از کجا ناشی می شود؟

عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان با طرح سوال جامعه جهانی کجاست؟ افزود: آیا جامعه جهانی همان اجلاس سران جنبش عدم تعهد است که در حال حاضر نبض آن در تهران می زند، و یا همان ورق پاره های  شورای امنیت که به تحریک امریکا و هم پیمانانش علیه ایران صادر می شود است؟

وی در ادامه بیان داشت: جامعه جهانی در حال حاضر در جایی قرار دارد که ایران در راس این جامعه قرار گرفته است. آمریکا باید اعتراف کند که در برابر خواست بیش از دو سوم کشورها یعنی بخش عظیمی از جامعه جهانی قرار دارد آمریکایی ها باید در سیاست های تجاوزکارانه خود تجدید نظر کنند زیرا راهی برای ادامه تجاوز و تهدید و تحریم باقی نمانده است.

امام جمعه فریمان با اخطار به امریکا، غرب و شورای امنیت ابراز داشت : هرگونه اقدامی و تهدیدی و تصویب قطعنامه ای علیه ایران اسلامی در حقیقت، علیه کشوری خواهد بود که ریاست سازمان و جنبشی را به عهده دارد که دو سوم جهان را در خود جای داده است! از این رو باید از امروز بیشتر مراقب رفتار خود باشند.

ایران منزوی نیست

حجت الاسلام طباطبایی با اشاره به ادعای انزوای جمهوری اسلامی ابراز داشت: چگونه ایران را منزوی می خوانید در حالی که بیش از 120 کشور از سراسر جهان و پنج قاره جهان و 20 سازمان بین المللی در ایران برای شرکت در یک اجلاس مهم جهانی گرد هم آمده اند و ریاست آن را نیز با اعتماد و انتخاب به ایران عزیز واگذار می کنند.!

وی افزود: امروز سخنان به حق نظام جمهوری اسلامی ایران از حنجره پاک و الهی فقیهی عادل و جامع الشرایط به عنوان نایب امام زمان در این دوره غیبت به گوش دو سوم از کشور های جهان از مرکز و پایتخت ایران اسلامی رسیده است اگر تنها ثمره این جنبش همین باشد و لاغیر، کفایت می کند.

عضو اتاق فکر تبلیغ خراسان در ادامه بیان داشت: ما در این اجلاس با قریب به 60 در صد جمعیت جهان مرتبط خواهیم شد و با منابع فراوانی از ثروت ها ی دنیا مواجه خواهیم شد. اجلاس مزبور توانسته، و خواهد توانست زمینه های متعدد سیاسی، اقتصادی و فرهنگی را برای کشورمان به وجود آورد.

امام جمعه فریمان همچنین در خطبه اول بعد از توصیه به تقوی الهی به بیان جوانب گناه اعم از حقیقت و مستی گناه پرداخت و با ذکر چند آیه و روایت اثر نافرمانی و گناه را تبیین کرد./933/پ202/س

 

ارسال نظرات