۱۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۲
کد خبر: ۱۳۷۷۶۸
مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان:

آموزش و پرورش در برنامه‌های تربیتی از ظرفیت حوزه و روحانیت بهره‌گیری کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با تأکید بر این که آموزش و پرورش در عرصه تربیتی و حمایت‌های معنوی نیازمند همراهی حوزه و روحانیت است، اضافه کرد: حوزه‌های علمیه به عنوان مرکز نشر معارف الهی می‌توانند پشتیبان اصلی دستگاه تعلیم و تربیت در تقویت فضای معنوی این مجموعه بزرگ باشند.
مدير کل تبليغات اسلامي گيلان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در رشت، حجت الاسلام جمال یاری، مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان، امروز در این دیدار رییس سازمان آموزش و پرورش این استان، بر تقویت ارتباط دستگاه تعلیم و تربیت با حوزه علمیه تأکید کرد و گفت: ارتباط آموزش و پرورش باید حوزه به یقین آثار سودمندی در نشر و گسترش ارزش های دینی در مدارس خواهد داشت.

 

وی ارتباط با حوزه علمیه را در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان ضروری دانست و خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش نباید ظرفیت بالای حوزه و روحانیت نادیده بگیرد.

 

حجت الاسلام یاری با بیان این که همکاری و تعامل آموزش و پرورش با حوزه و روحانیت می‌تواند در جهت آشنایی نسل جدید با معارف الهی و احکام اسلامی بسیار اثرگذار باشد، تصریح کرد: تعمیق باورهای دینی در میان نوجوانان به ویژه دانش آموزان می‌تواند با تعامل بیشتر حوزه و آموزش و پرورش تقویت شود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که خوشبختانه امروز زمینه همکاری و تعامل هر چه بیشتر آموزش و پرورش و حوزه فراهم شده است، ادامه داد: باید از ظرفیت‌های موجود در جهت گسترش این روابط استفاده کرد.

 

حجت الاسلام یاری به نقش طلاب و روحانیان در تعمیق باورهای دینی در بین دانش آموزان اشاره کرد و ادامه داد: باید زمینه‌ای فراهم شود تا طلاب مستعد با حضور در میان دانش آموزان مدارس برنامه‌های تربیتی و فرهنگی خود را به صورت عملیاتی دنبال کنند.

 

وی با تأکید بر این که آموزش و پرورش در عرصه تربیتی و حمایت‌های معنوی نیازمند همراهی حوزه و روحانیت است، اضافه کرد: حوزه‌های علمیه به عنوان مرکز نشر معارف الهی می‌توانند پشتیبان اصلی دستگاه تعلیم و تربیت در تقویت فضای معنوی این مجموعه بزرگ باشند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با بیان این که امروز شاهد گسترش شبهات دینی از سوی دشمنان در جامعه هستیم، ادامه داد: تنها قشری که می‌توانند به شیوه ای علمی و دقیق به این شبهات پیچیده پاسخ دهند، روحانیت آگاه است.

 

حجت الاسلام یاری با اشاره به این که امروز حوزه و روحانیت عزمی جدی برای پاسخ‌گویی به شبهات در جامعه دارند، تصریح کرد: حوزه و روحانیت در یک حرکت جهادی همه توان و ظرفیت خود را برای خنثی‌کردن توطئه دشمنان در این بخش بکار گرفتند.

 

وی با بیان این که در برخی مواقع شاهد شبهات بسیار پیچیده‌ای در حوزه دین هستیم، ادامه داد: افراد غیر متخصص نمی‌توانند به خوبی این شبهات را ریشه کن کنند و تنها زمینه بی اعتمادی درجامعه را فراهم می کنند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که امروز بیشترین سرمایه‌گذاری دشمن در حوزه جوان است، خاطرنشان کرد: غرب هر ساله سرمایه کلانی را برای تهی کردن اعتقادی دینی نسل جوان جامعه اسلامی اختصاص می‌دهد.

 

حجت الاسلام یاری در ادامه سخنان خود حضور روحانیت در مدارس را ضروری دانست و ادامه داد: تقویت ارتباط مبلغان دینی با دانش آموزان در مدارس می تواند سبب جلوگیری از ورود شبهات دینی به مدارس شود.

 

وی با بیان این که مدارس با برگزاری حلقه‌های معرفتی و علمی می‌توانند در امر تعلیم و تربیت دانش‌آموزان قدم‌های مؤثر و مفیدی بردارند، گفت: این برنامه ها تنها با حضور روحانی مجرب تأثیرگذار خواهد بود.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به این که مبلغان دینی می‌توانند با ایجاد بصیرت در دانش‌آموزان آنها را با مسائل دنیوی و اخروی خود آگاه و مطلع سازند، گفت: مهم‌ترین تأثیر حضور روحانیت در مدارس تقویت معرفت دینی در دانش آموزان است.

 

حجت الاسلام یاری با اشاره به همکاری‌های مشترک سازمان تبلیغات اسلامی و آموزش و پرورش و ضرورت اجرای برنامه‌های دینی و مذهبی در مدارس اظهار داشت : اجرای برنامه‌های دینی و مذهبی در سطح مدارس بسیار مؤثر و مفید خواهد بود.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی گیلان تصریح کرد: در چند سال اخیر برگزاری گفتمان‌های دینی در سطح مدارس با هماهنگی سازمان آموزش و پرورش و با حضور استادان به نام کشوری از برنامه‌های جذاب و پر مخاطب این اداره کل بود که در سال تحصیلی جدید نیز برنامه‌ریزی‌های مناسبی صورت گرفته است.

 

حجت الاسلام یاری، تأسیس دبیرستان معارف اسلامی را از اهداف بلند تعلیم و تربیت سازمان تبلیغات اسلامی دانست و افزود: برای گسترش فعالیت این دبیرستان نیازمند همکاری صمیمانه آموزش و پرورش است که تاکنون همکاری‌های خوبی صورت گرفته است./950/پ202/س

ارسال نظرات