۱۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۶:۵۱
کد خبر: ۱۳۷۹۲۰
همزمان با دوره آموزشی مدیران اوقاف در مشهد؛

نشست علمی وقف و اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ دومین دوره آموزشی تخصصی معاونان سازمان اوقاف و مدیران ادارات کل از 17 شهریورماه با محوریت تبیین ابعاد وقف و اقتصاد مقاومتی در مشهد مقدس آغاز شد.
نشست علمی وقف و اقتصاد مقاومتی برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان اوقاف و امور خیریه مشاور سرپرست و مسؤول امور روحانیون این سازمان با بیان اینکه این دوره آموزشی با هدف ارتقای سطح کیفی استانداردهای مدیریتی در سطح سازمان اوقاف و بهره‌مندی از مباحث روز برگزار می‌شود تصریح کرد: در این دوره آموزشی تلاش کرده‌ایم با پررنگ کردن مباحث اقتصادی به ویژه اقتصاد مقاومتی، بورس و ارتقای بهره‌وری موقوفات، در راستای عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد مقاومتی حرکت کنیم.
حجت‌الاسلام طالبی‌نیا از نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه به عنوان سخنران ویژه این دوره یاد کرد و افزود: حجت‌الاسلام محمدی با مطرح کردن مهم‌ترین مباحث و مطالب مطرح پیرامون وقف و بقاع متبرکه و ساختار جدید سازمان به سؤال‌ها و پرسش‌های مدیران پاسخ می‌گویند.
وی به ضرورت تبیین مبحث اقتصاد مقاومتی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است اشاره کرد و افزود: نظر به نیاز روز جامعه و ایجاد محدودیت‌های دشمن برای کشور در عرصه اقتصادی، ضروری است ارتباط وقف و اقتصاد مقاومتی و نقش مدیران سازمان اوقاف در عینیت‌بخشی به این مباحث و عملی کردن فرمایشات رهبر فرزانه انقلاب مورد بررسی قرار بگیرد، لذا با عنایت به تأسیس معاونت بهره‌برداری اقتصادی و رویکرد سازمان اوقاف در بهینه‌سازی مدیریت موقوفات، موضوع مدیریت اقتصادی موقوفات مورد بحث و بررسی قرار می‌گیرد.
حجت الاسلام طالبی‌نیا خاطرنشان کرد: در این زمینه نشستی علمی با حضور عبدالرضا عابد قائم‌مقام جدید سازمان اوقاف، دکتر پورابراهیمی نایب رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و آقای سعیدی‌کیا مشاور سازمان اوقاف برگزار می‌شود.
وی با اشاره به نقش بورس در شکوفایی اقتصاد وقف تصریح کرد: این موضوع به عنوان یکی از مباحث این دوره با حضور دکتر علی سعیدی عضو هیأت رییسه و معاون اجرایی سازمان بورس و اوراق بهادار مورد بررسی قرار می‌گیرد.
مشاور امور روحانیون سازمان اوقاف به مبانی مدیریتی مورد تاکید در قرآن کریم اشاره کرد و افزود: به منظور آشنایی مدیران ادارات اوقاف، مباحث قرآنی مرتبط با مدیریت وقف و موقوفات توسط حجت‌الاسلام الهی‌زاده مشاور قرآنی سازمان اوقاف تبیین می‌شود.
مسؤول امور روحانیون سازمان اوقاف یکی دیگر از عناوین آموزشی برنامه‌های این دوره را مبحث «بایسته‌های بازرسی» عنوان کرد و افزود: در این دوره حجت‌الاسلام پورمحمدی رییس سازمان بازرسی کل کشور با موضوع «بایسته‌های بازرسی» به ایراد سخن می‌پردازند.
همچنین حسین صفار هرندی مشاور فرهنگی فرمانده کل سپاه مهمترین مباحث سیاسی و امنیتی را در این دوره مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.
حجت‌الاسلام طالبی‌نیا برگزاری کارگاه‌های آموزشی و دیدار سرپرست سازمان با خانواده‌های مدیران را از دیگر برنامه‌های این دوره برشمرد./997/د101/ن
ارسال نظرات