۲۱ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۲
کد خبر: ۱۳۸۲۸۹
رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل:

حوزه های علمیه در گسترش اندیشه های امام صادق تلاش کنند

خبرگزاری رسا ـ رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل، ترویج سیره و روش زندگانی امام صادق(ع) را ضروری و مهم دانست و خاطرنشان کرد: امروز حوزه های علمیه باید در گسترش اندیشه های این امام گرانقدر تلاش و اهتمام خاصی را داشته باشند.
حوزه علميه

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در آمل، حجت الاسلام محمد قنبری، رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل، امروز در همایش مبلغان، مسؤولان هیأت های مذهبی و مداحان این شهرستان که در سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی آمل برگزار شد با بیان این که دوران امام صادق(ع) نسبت به دیگر ائمه اطهار(ع)، دورانی منحصر به فرد بود، خاطرنشان کرد: شرایط اجتماعی و فرهنگی عصر آن حضرت در زمان هیچ یک از امامان دیگر وجود نداشته است.


وی با اشاره به این که راه بندگی خداوند و رسیدن به رضای الهی در عمل به احکام دین است، یادآور شد: دین مبین اسلام در ابواب مختلف فقه از ناحیه خداوند منان احکام فراوانی دارد که امام صادق(ع) مبین و ناشر این مجموعه نورانی است.


رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل با بیان این که عصر آن حضرت عصر جنبش فرهنگی و فرق و مذاهب گوناگون بود، گفت: امام صادق(ع) با توجه به فرصت مناسب و نیاز شدید جامعه، دنباله نهضت علمی و فرهنگی پدرش را گرفت که حوزه وسیع علمی و دانشگاه بزرگی در رشته های مختلف علمی و نقلی به وجود آورد.


حجت الاسلام  قنبری با اشاره به این که یکی از فضایل اخلاقی امام صادق(ع) بیان و معرفی ارزش های اخلاقی و زیبایی های کردار یک شیعه است، خاطرنشان کرد: این امام گرانقدر به این مسأله تاکید داشتند که پیروان ایشان باید مایه کسب آبرو و افتخار برای مذهب اهل بیت باشند نه اینکه رفتار زننده آنان موجب بدبینی بیگانگان از مذهب شود.


وی با بیان این که امام صادق(ع) با همه جریان های فکری و عقیدتی آن روز برخورد کرده و برتری اسلام تشیعی را ثابت کرده است، گفت: این امام گرانقدر در تبیین فرهنگ مهدویت و انتظار که از اساسی ترین اعتقادات مذهب جعفری است اهتمام والایی داشتند.


رییس اداره تبلیغات اسلامی آمل با اشاره به این که فقه شیعه امامیه که به فقه جعفری معروف است منسوب به امام صادق(ع) است، خاطرنشان کرد: قسمت عمده احکام فقه اسلامی بر طبق مذهب شیعه امامیه از آن حضرت است و اصحاب حدیث اسامی راویان فقه که از او روایت کرده اند را به چهار هزار شخص بالغ دانسته اند.


حجت الاسلام قنبری با تاکید بر این که سایه امام صادق(ع) بر کل بلاد اسلامی قرار دارد، یادآور شد: این امام همام در همه نقاط فعالیت های فرهنگی سیاسی داشتند که مرحوم ملا مجد الدین فرستاده امام در آمل بودند که بعد از مدتی به ساری رفتند.


وی در پایان، ترویج سیره و روش زندگانی امام صادق(ع) را ضروری و مهم دانست و خاطرنشان کرد: امروز نیز همگان به خصوص حوزه های علمیه باید در گسترش اندیشه های این امام گرانقدر تلاش و اهتمام خاصی را داشته باشند./950/پ202/ب

ارسال نظرات