۲۴ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۱۳۸۶۰۹
معاون تهذیب حوزه های علمیه:

به فرموده مقام معظم رهبری طلبه باید بصیر باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام حسین خانی گفت: مقام معظم رهبری تأکید دارند که طلبه هر چقدر هم عالم باشد، ولی بصیرت نداشته باشد، نمی تواند به هدف اصلی حوزه برسد.
حجت الاسلام حسين خاني معاون تهذيب حوزه علميه کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام هادی حسین خانی، معاون تهذیب حوزه های علمیه، در مراسم اختتامیه دوره تخصصی بصیرت سیاسی طلاب نخبه کشور که عصر پنجشنبه 23 شهریورماه در تالار ابن سینا دانشگاه شهید عباسپور تهران برگزار شد با اشاره به توصیه های مقام معظم رهبری به طلاب تصریح کرد: توصیه های مقام معظم رهبری تا به امروز برای حوزه های علمیه، تربیت عالم، پرورش طلبه متقی و با بصیرت است و ایشان تأکید دارند که طلبه هر چقدر هم عالم باشد، ولی بصیرت نداشته باشد، نمی تواند به هدف اصلی حوزه برسد.

وی در ادامه افزود: توصیه همیشگی ایشان به طلاب این است که طلاب باید به رشد سیاسی برسند.

حجت الاسلام حسین خانی با اشاره به راهکارهای رشد سیاسی در طلاب اظهار داشت: یکی از کارهایی که به رشد و بصیرت سیاسی طلاب کمک می کند این است که در کنار برنامه های آموزشی و اخلاقی خود، زمانی را برای مطالعه روزنامه های مورد اطمینان بگذارند و اخبار روز کشور را دنبال کنند.

وی در ادامه افزود: یکی دیگر از راهکارها، ارتباط دائم با کارشناسان آگاه و با بصیرت است که از تحلیل های سیاسی این کارشناسان استفاده کنند.

معاون تهذیب حوزه های علمیه با اشاره به تبلیغ سیاسی طلاب در شهرستان های خودشان ابراز داشت: طلاب مبلّغ در استان ها و شهرستان های خودشان، آستین همت را بالا بزنند و برنامه های این دوره بصیرت سیاسی را به عنوان زکات این دوره تبلیغ کنند.

حجت الاسلام حسین خانی با بیان این که عده ای می خواهند فضای انقلابی در حوزه های علمیه از بین برود، تأکید کرد: مقام معظم رهبری بارها فرموده اند که دشمن مخالف روحیه انقلابی در حوزه های علمیه و کشور است و می خواستند در دوره ای با زیر سؤال بردن پیامبر(ص) و شهیدان، این روحیه انقلابی را در کشور بشکنند که اگر این فضا بوجود بیاید، فاجعه است.

معاون تهذیب حوزه های علمیه با تأکید بر حفظ روحیه انقلابی در کشور تصریح کرد: طلاب باید در متن حوزه های علمیه باشند و با اتحاد و ارتباط با یکدیگر، فضای انقلابی را در حوزه های علمیه حفظ کنند و در صحنه ها و میدان های گوناگون حضور داشته باشند و این حضور، منافاتی با درس خواندن ندارد.

حجت الاسلام حسین خانی با بیان این که همواره مقام معظم رهبری بر استقلال حوزه های علمیه تأکید دارند، ابراز داشت: ایشان بارها تأکید کرده اند که استقلال حوزه همواره باید با پشتیبانی از نظام جمهوری اسلامی همراه باشد و این معنایش این نیست که حوزه های علمیه وامدار دولت هستند.

وی در پایان، با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری بر اجتناب از جناح بندی در حوزه های علمیه گفت: درست است که باید در حوزه های علمیه بحث های سیاسی وجود داشته باشد ولی از جناح بندی های سیاسی باید اجتناب شود و باید وحدت و همگرایی در حوزه ها بر اصل ولایت فقیه باشد./958/پ202/ص

ارسال نظرات