۲۶ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۷
کد خبر: ۱۳۸۸۸۲
معاون رییس شواری اجرایی حزب الله لبنان:

در آمریکا به راحتی به ارزش های اسلامی توهین می شود

خبرگزاری رسا ـ معاون رییس شورای اجرایی حزب الله لبنان ضمن محکوم کردن فیلم موهن توهین به پیامبر نورانی اسلام(ص) گفت: در آمریکا حتی جرات سوال درباره هولوکاست وجود ندارد اما به راحتی در این کشور به ارزش های اسلامی توهین می شود.
شيخ نبيل قاووق


به گزارش خبرگزاری ر سا به نقل از المنار، شیخ نبیل قاووق معاون رییس شواری اجرایی حزب الله لبنان در سخنانی که برای هیأتی از اعراب که به منظور بازدید از مناطق جنوب لبنان در شهر بنت جبیل ایراد شد ، ضمن محکوم کردن فیلم موهن توهین به پیامبر اسلام (ص)، گفت: جسارت و توهین به عزیزترین فرد عالم هستی حضرت محمد مصطفی(ص) یکی از بارزترین ادله‎ ایی است که نشان می دهد آمریکا دشمن اسلام و امتی اسلامی و عربی است.


وی افزود: در آمریکا هیچ کس حق ندارد درمورد هولوکاست حتی سوالی بپرسد و به شدت با مخالفین هولوکاست و محققین در مورد آن برخورد می شود و به زندان انداخته می شوند امام در همین کشور به سادگی به پیامبر یک دینی توهین می شود و ارزش های اسلامی مورد جسارت واقع می شوند.


معاون رییس شواری اجرایی حزب الله لبنان تاکید کرد: تمامی کشورهایی که در آن‎ها انقلاب صورت گرفته است، دولت های آن ها باید اولویت اصلی کارهای خود را آزادی فلسطین از چنگال ظالمان بدانند.


گفتنی است محمد رشید قبانی مفتی اعظم کشور لبنا نیز از مسلمانان و مسیحیان خواست در برابر توطئه دشمن برای ایجاد شکاف میان پیروان این دو دین آسمانی دست به دست یکدیگر دهند.


قبانی با انتشار بیانیه‌ای هشدار داد: اگر آنان در پی این تلاش‌ها موفق شوند، ما در دام درگیری‌های خونین می‌افتیم.


وی از مردم خواست تا برای به کار گرفتن تمامی راهکارهای دیپلماتیک به مقامات فشار بیاورند و به نام مسلمانان و مسیحیان، در برابر آمریکا که از تولید فیلم موهن به مقدسات حمایت کرده و میزبان آنان بوده ‌است، بایستند.


این روحانی اظهار داشت: آمریکا باید از عواقب چنین اقدام توهین ‌آمیزی آگاه باشد و از واشنگتن خواست مسؤولیت این اقدام را به عهده گیرد و آنانی را که در ساخت این فیلم نقش داشتند به سزای اعمالشان برساند.


قبانی با توصیه به آمریکا برای جلوگیری از تکرار چنین اقداماتی، بیان داشت: چنین توهینی موجب خاتمه آزادی عقیده انسان‎ها در لباس مبدل قوانین و قواعد تقلبی می‌شود./994/ب902/ک

 

ارسال نظرات