۲۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۳۹۱۲۳
با حضور آیت الله شبستری؛

مدرسه علمیه سالار شهیدان تبریز افتتاح شد

خبرگزاری رسا ـ مدرسه علمیه سالار شهیدان تبریز با حضور نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی افتتاح و آغاز به فعالیت کرد.
آيت الله شبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در مراسم افتتاح مدرسه علمیه سالار شهیدان تبریز اظهار داشت: باید قدر فرصت‌های جوانی و تحصیل در علوم دینی را بدانید، اتلاف وقت و فرصت گرچه جزء گناهان محسوب نشده، اما از آیات و روایات وارده این‌گونه برمی آید که چنین کاری بسیار مذموم است.

 

وی خطاب به اولین طلاب ورودی این مدرسه علمیه خاطرنشان کرد: سعی کنید در عین حالی که در تحصیل و تهذیب مجد هستید، انقلابی باشید، طلابی که افکار دقیانوسی دارند، به درد انقلاب و زمان حال نظام اسلامی نمی خورند، از سوی دیگر ولایت مداری برای طلبه اصل است.

 

امام جمعه تبریز تصریح کرد: تمام گروه‌هایی که هم خود بدبخت شدند و نزدیک بود دیگران را هم بیچاره کنند، همان‌هایی بودند که از ولایت فاصله گرفتند، ملی مذهبی‌ها و یا فتنه‌گران سال 88 جزء آن طیف افرادی بودند که عاقبت خوبی برای خود رقم نزدند، هرچند عده‌ای از آنان توبه کرده و به آغوش نظام بازگشتند.

 

آیت الله شبستری در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که حوزه‌های علمیه استان از کمبود فضای آموزشی در مضیقه هستند، اظهار داشت: تعدادهای مدارس علمیه و طلاب استان در مقایسته با میزان دانشگاه‌ها و تعداد دانسجویان قابل مقایسه نیست، در شرایطی که روحانیت بالاترین خدمت را به انقلاب و مردم انجام داده‌اند، اما هنوز کمبود روحانی در تعدادی از مناطق احساس می شود.

 

نماینده خبرگان رهبری ادامه داد: در برخی از مناطق شاید بیش از 30 روستا بدون روحانی هستند که چنین وضعیتی در شأن نظام اسلامی نیست، امروز هم در داخل و هم در خارج از کشور نیاز شدیدی به اعزام روحانیان و مبلغان توانمند دینی وجود دارد.

 

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به توطئه‌های فرهنگی و عقیدتی دشمنان اسلام افزود: اگر مبلغانی شایسته در حوزه های علمیه تربیت شوند، نیازهای فراوانی در کشورهای خارجی وجود دارد که هنوز نتوانسته‌ایم به صورت کامل پاسخگوی نیاز معنوی علاقه‌مندان به مکتب تشیع باشیم.

 

آیت الله شبستری در ادامه خطاب به طلاب خاطرنشان کرد: بایستی در مقدمات علوم حوزوی نهایت تلاش را برای تقویت بنیه علمی خود داشته باشید، طلبه‌ای که پایه‌اش ضعیف باشد در آینده با مشکلات جدی رو به رو خواهد شد، به طور کلی طلبه بی سواد به درد اسلام و تشیع نمی خورد.

 

وی در پایان با تقدیر از تلاش‌های امام جماعت و هیئت امنای مسجد سالار شهیدان تبریز در آماده‌سازی مکان راه اندازی مدرسه علمیه سالار شهیدان گفت: شاید آغاز فعالیت این مرکز با تعداد طلاب کم باشد، اما بدون شک با کیفیت آموزشی بالایی همراه خواهد بود.

 

همچنین حجت الاسلام حسینی، تولیت مدرسه علمیه سالار شهیدان به تشریح روند راه اندازی این مرکز علوم دینی پرداخت و اظهار داشت: 40 طلبه نخستین ورودی‌های مدرسه علمیه سالار شهیدان با مدیریت حجت الاسلام سالک خواهند بود./935/پ202/ب

ارسال نظرات