۲۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۳
کد خبر: ۱۳۹۱۹۳
حجت الاسلام و المسلمین قریشی:

منافع شخصی مبنای عزل و نصب مدیران نظام قرار نگیرد

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان گفت: عزل و نصب مدیران به علت منافع شخصی نمی تواند برای کشور اسلامی آینده روشنی را ترسیم کند؛ بنابراین باید با در نظر گرفتن تخصص، تعهد و تدین افراد نسبت به انتخاب مدیران اقدام کرد.
حجت الاسلام و المسلمين قريشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام سید علی اکبر قریشی، نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری، سه شنبه شب در جلسه شورای اداری استان با اشاره به جابه‌جایی برخی مدیران افزود: مهم ترین اصلی که باید مدنظر مدیران به خصوص مسؤولان دستگاه های دولتی باشد انجام صحیح نقل و انتقالات است که باید بیش از پیش به آن توجه شود.

 

 وی با تأکید بر این که مصلحت نظام اسلامی باید در تمام امور ارجحیت داشته باشد، اظهار کرد: عزل و نصب مدیران به علت منافع شخصی نمی تواند برای کشور اسلامی آینده روشنی را ترسیم کند؛ بنابراین باید با در نظر گرفتن تخصص، تعهد و تدین افراد نسبت به انتخاب مدیران اقدام کرد.

 

نماینده خبرگان رهبری گشاده رویی را شرط دیگر در مدیریت برشمرد و تصریح کرد: مسؤولان و مدیران باید شیوه مدیریتی پیامبر اکرم(ص) را سرلوحه کار خود قرار داده و با گشاده رویی آماده پاسخگویی و رفع مشکلات مردم باشند.

 

حجت الاسلام و السلمین قریشی اضافه کرد: پیامبر اکرم(ص) به عنوان الگوی تمام مردم جهان زمانی که دردمندی به نزد ایشان می رفت، در صورت توانایی مشکل وی را حل و فصل می کرد و در غیر این صورت راه حل آن مشکل را ارائه می‌داد تا مردم ناراضی به خانه بازنگردند.

 

وی همچنین به روایتی از امام صادق(ع) در خصوص مدیریت اشاره و خاطرنشان کرد: در این روایت آمده است؛ هرکس با وجود توانایی برای رفع مشکلات مردم از این کار سر باز زند در عاقبت به خاطر این عمل زشت مورد بازخواست قرار می‌گیرد.

 

نماینده خبرگان رهبری در ادامه شرایط کشور را بسبار مقتدرانه اعلام کرد و گفت: ایران اسلامی امروزه در سایه الطاف الهی به مملکتی استثنایی و دارای توانایی‌های بالقوه تبدیل شده است، چراکه تنها کشوری است که در برابر استکبار جهانی ایستاده و اجازه تعرض به امورات خود را به سایر ممالک نمی‌دهد.

 

حجت الاسلام و المسلمین قریشی در پایان با تبریک دهه کرامت، این ایام را فرصتی برای بهره گیری از آموزه های دینی و اعتقادی دانست.

 

دعوت مدیران و مسؤولان به شرکت در نمازهای یومیه و انجام امور واجب و کارهای نیک از توصیه های حجت الاسلام و المسلمین قریشی به حاضران در جلسه شورای اداری بود./936/پ202/س

ارسال نظرات