۲۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۱۳۹۲۳۸

ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در آذربایجان‌شرقی اعلام شد

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در آذربایجان‌شرقی از برگزاری یادواره بزرگ شهدای تبریز و برپایی نمایشگاه دوران دفاع مقدس در این شهر خبر داد.
روحانيت و دفاع مقدس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار حسن استوارآذر، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران به تشریح ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس در استان پرداخت و اظهار داشت: برنامه‌های پیش‌بینی شده از روز 31 شهریور با رژه نیروهای مسلح مستقر در استان آغاز و تا ششم مهر ادامه خواهد داشت.

 

وی از برگزاری یادواره چهار هزار و 600 شهید تبریز خبر داد و تصریح کرد: این یادواره ششم مهر ماه در قالب برنامه های مختلف و متنوع در تالار اجتماعات مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز و با همکاری شهرداری برگزار خواهد شد که سخنرانی فرماندهان و رزمندگان دوران دفاع مقدس و خاطره گویی، برپائی نمایشگاه فرهنگی و همچنین ارائه محصولات فرهنگی از جمله برنامه های جنبی این یادواره خواهد بود.

 

سردار استوارآذر با بیان این‌که 32 عنوان برنامه اصلی و محوری برای گرامیداشت هفته دفاع مقدس در آذربایجان‌شرقی پیش بینی شده است، خاطرنشان کرد: این برنامه ها به همت 16 کمیته تخصصی ستاد که با ریاست استاندار فعالیت دارند، تدوین و در تمام شهرستان ها برگزار می شود.

 

دبیر ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس در آذربایجان‌شرقی اجرای نمایش تماشا گه راز در اردوگاه زنده یاد سبزی، افتتاح چندین طرح عمرانی شهرداری تبریز، افتتاح موزه عکس شهدای دفاع مقدس، برگزاری مسابقات مختلف ورزشی، همایش فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس و تجلیل از تعدادی از ایثارگران را از جمله برنامه های هفته گرامیداشت دفاع مقدس در استان برشمرد.

 

وی نواخته شدن زنگ مقاومت در مدارس، برگزاری مسابقات علمی و فرهنگی، راه اندازی سایت ساجد، نصب المان شهدای بمباران تبریز در 19 نقطه شهر، تهیه دایرالمعارف شهدای تبریز، همایش بزرگ فرهنگی ورزشی بانوان، دیدار با خانواده‌های شهدا و ایثارگران، گردهمایی سنگرسازان بی‌سنگر، تولید و پخش سریال، مستند و برنامه‌های تلویزیونی و انتشار بیش از 10 کتاب حوزه دفاع مقدس را از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در استان اعلام کرد.

 

سردار استوارآذر ادامه داد: تجلیل از شهدای عملیات ثامن‌الائمه، برپایی نمایشگاه در پارک موزه دفاع مقدس، ویژه برنامه میهمانی لاله ها، عطرافشانی از مزار شهدای گمنام، دامه اجرای طرح جمع‌آوری اسناد و تصاویر دوران دفاع مقدس و تجلیل از اهداکنندگان اسناد جنگ تحمیلی نیز در طول این هفته اجرایی خواهد شد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری بیستمین کنگره سراسری شعر دفاع مقدس خبر داد و گفت: پیش از این قرار بود این کنگره ملی همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار شود که زمان برگزاری آن یک ماه پس از این هفته و در نیمه اول آبان ماه برگزار خواهد شد./935/پ202/ب

ارسال نظرات