۲۹ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۵
کد خبر: ۱۳۹۲۳۹
آیت الله نوری همدانی:

نظام اسلامی به برکت حماسه آفرینی شهدا و رزمندگان مستحکم است

خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به دستاوردهای دفاع مقدس، گفت: حماسه آفرینی شهدا و اسلام پایه های نظام ولایی را مستحکم کرده است.
آيت الله نوري همداني آيت الله حسين نوري همداني

به گزارش خبرنگارخبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید، ظهر امروز در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس، با اشاره به رشادت های شهیدان باکری، همت و زین الدین، اظهارداشت: پایه های ولایت با رشادت ها و حماسه آفرینی شهدا و رزمندگان دفاع مقدس مستحکم تر شده است.

وی ضمن بیان موقعیت و تأثیر مقام ولایت در نظام اسلامی، گفت: مردم تشنه ولایت اند و این جایگاه با دل و قلب آحاد ملت عجین است به همین دلیل مردم  پس از انقلاب چنین حکومتی را انتخاب کردند.

این استاد درس خارج حوزه علمیه قم تبیین و بازگو کردن فرهنگ جهاد و شهادت را بسیار مهم دانست و تصریح کرد: نقش کسانی که در این مسیر گام برمی دارند در نظام اسلامی بسیار چشمگیر است؛ اسلام با جهاد، شهادت و مناظره علمی ثبات پیدا کرده و این راه ائمه معصومین (ع) است.

حضرت آیت الله نوری همدانی در بخش دیگر سخنان خود، با تبریک فرارسیدن دهه کرامت، به برخی از اتفاقات مهم و تأثیر گذار در تاریخ اسلام اشاره کرد و گفت: بررسی و تحلیل مسائل تاریخی و عبرت گرفتن از آن امری ضروری است؛ بر اساس سنت الهی هیچ اتفاقی بی جهت و بدون سبب رخ نمی دهد، پی بردن به این اسباب آموزنده است.

وی افزود: در قرآن هجرت نیز همانند جهاد دارای فضیلت فراوانی است؛ هجرت یعنی دل کندن از وطن و رفتن به سرزمین دیگر برای هدفی مقدس، این امر با مسافرت تفاوت زیادی دارد و اگر این هجرت ها، شهادت ها و مناظره های علمی ائمه اطهار(ع) و بزرگان دین نبود ولایت و تشیع باقی نمی ماند.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم با اشاره به هجرت پیامبر(ص) از مکه به مدینه، اظهارکرد: ایشان بعد از 13 سال تبلیغ در شهر مکه برای تثبیت و تحکیم پایه های اسلام به مدینه هجرت فرمود، این اتفاق بسیار مهمی در تاریخ اسلام است؛ از جمله هجرت های مهم دیگر در تاریخ اسلام، مهاجرت امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) به ایران است.

این مرجع تقلید در تشریح دوران خفقان و سرکوب شیعیان در زمان حکوکت بنی امیه و بنی عباس، گفت: همواره در طول این سال ها امامان و فرزندان ایشان با هجرت، جهاد و مناظرات علمی به فراخور زمان، توانسته اند دین اسلام را حفظ کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی، پرداختن به بعد علمی امام رضا(ع) در رسانه ملی را کمرنگ خواند و ابراز داشت: مناظره علمی ایشان با یهودیان و مسیحیان در مسائل مختلف از جمله اثبات نبوت پیامبر(ص) بسیار مفید است و باید متن آن به فارسی روان ترجمه شود و در اختیار مردم قرار گیرد.

 وی با بیان این که این مناظرات آثار و برکات زیادی برای اسلام داشته است، گفت: همواره حرف حق  می تواند در جان ها اثر بگذارد همان گونه که در عصر حاضر می بینیم سخنان مقام معظم رهبری در سطح بین المللی چقدر تأثیرگذار است./928/پ202/ج

 

ارسال نظرات