۰۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۳:۳۴
کد خبر: ۱۴۰۰۶۶
محرومیت تبلیغی در مناطق محروم؛

اعزام 5 مبلغ از قم به شهرستانی که 400 روستا دارد

خبرگزاری رسا ـ مدیر مدرسه سفیران هدایت شهرستان رودبار کرمان گفت: در ماه مبارک رمضان امسال با وجود 400 روستا در منطقه رودبار کرمان تنها 5 روحانی از قم به این منطقه آمدند.
اعزام مبلغ
حجت الاسلام احمد اکبری‌نژاد، مدیر مدرسه سفیران هدایت شهرستان رودبار کرمان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به موقعیت جغرافیایی و محرومیت این شهرستان گفت: شهرستان رودبار در جنوب استان کرمان و در مسیر شهرستان‌های ایرانشهر و دلگان به سمت هرمزگان قرار دارد که متأسفانه فعالیت تبلیغی وهابیت این منطقه را تهدید می کند.
وی با بیان این که رفت و آمدهای وهابیت در این شهرستان باعث شده برخی دختران شیعه این منطقه با اهل سنت ازدواج کنند، ادامه داد: گرمی هوا، شرایط خاص و محرومیت این منطقه سبب شده روحانیان شیعه کمتر به عنوان مبلغ به این شهر عازم ‌شوند و این مسأله فضای تبلیغی گروه های دیگر را در این منطقه شیعی فراهم کرده است.
حجت الاسلام اکبری‌نژاد با اشاره به این‌که شهرستان رودبار 400 روستا دارد و ماه رمضان امسال فقط 5 روحانی از قم به این شهر آمدند، تصریح کرد: اطلاعات مذهبی و دینی مردم به خاطر نبود مبلغ در طول سال کاهش یافته و به سبب نداشتن آگاهی‌های دینی به آسانی با صحبت‌‌های مبلغان غیر شیعی خام شده و استدلال‌های آن‌ها را می‌پذیرند.
مدیر مدرسه سفیران هدایت شهرستان رودبار خاطرنشان کرد: با جلسه‌ای که مسؤولان شهرستان و استان برای حل این مشکل گرفتند تنها راه حل پاسخگو، تأسیس مدرسه علمیه سفیران هدایت در شهرستان رودبار بود تا نیاز منطقه را برطرف کند.
وی ابراز داشت: سال 1388 با پیگیری امام جمعه رودبار، فرماندار شهرستان و مدیر حوزه علمیه کرمان موافقت اصولی بر تأسیس این مدرسه صادر شد و در همان سال 30 طلبه در این مدرسه پذیرفته شد که در حال که حاضر 4 سال از شروع تحصیل گذشته است مجموعا 80 طلبه در 4پایه تحصیلی دارد.
حجت الاسلام اکبری نژاد در پایان گفت: تأسیس این حوزه مقداری از نیازهای منطقه را پاسخ داد و در ماه مبارک امسال طلاب پایه 4 این مدرسه را موقت ملبس کرده و به روستاهای نیازمند فرستادیم، همچنین در طول سال، مدارس سطح شهر را پوشش می‌دهیم و برنامه‌های فرهنگی همچون دعای توسل، دعای کمیل، دعای ندبه را داخل مساجد و روستاهای مختلف برقرار می‌کنیم./997/ت302/س
ارسال نظرات