۰۵ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۳۰
کد خبر: ۱۴۰۲۶۹
نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان:

امام فرمود: پنجاه سال عبادت کردید یک‌بار هم وصیت‌نامه شهدا را بخوانید

خبرگزاری رسا – امام جمعه زاهدان گفت: روحانیانی مانند شهید سعیدی‎ها، غفاری‎های، بهشتی‎ها و شهید مطهری‎ها وظیفه خود را انجام دادند اما برخی از روحانیان نیز از دور نظاره‎گر بودند و هیچ مسؤولیتی نسبت به حرکت امام(ره) احساس نمی‎کردند، از این رو امام(ره) می‎فرماید پنجاه سال عبادت کردید، یک‌بار هم وصیت‎نامه شهدا را بخوانید.
حجت الاسلام و المسلمين سليماني

حجت الاسلام والمسلمین عباسعلی سلیمانی، نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا به نقش روحانیت در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: انقلاب اسلامی مدیون و مرهون یک روحانی بزرگوار برجسته عالم اسلام به نام امام خمینی(ره) است که پایهگذار این نظام الهی است.

وی افزود: امام خمینی(ره) یک چهره علمی، عملی، مذهبی و روحانی مطرح است و این انقلاب با تلاشهای امام(ره) به پیروزی رسید و مورد قبول عام و خواص قرار گرفت.

امام جمعه زاهدان خاطرنشان کرد: روحانیت که از خواص محسوب میشدند دلبستگی خاصی به انقلاب نشان دادند و مردم ادامه راه پیامبر(ص) و ائمه(ع) را در آن دیدند و در نتیجه روحانیون دلبسته، پیرو امام(ره) و وابسته به آرمان امام(ره) در عرصههای مختلف این نظام مانند دفاع از کیان این نظام به پا خاستند.

وی بیان داشت: صدام عفلقی با تحریک استکبار حاکمیت نظام اسلامی را نشانه گرفت و جنگ تحمیلی آغاز شد و پس از آن انبوهی از روحانیون به صورت چشمگیر در این عرصه حضور یافتند.

حجتالاسلام والمسلمین سلیمانی با اشاره به اینکه روحانیون در جبهه نقشآفرینی ویژهای داشتند، اظهار داشت: روحانیان افزون‌بر کارهای فرهنگی، پشتیبانی و تشویقی حتی کار رزمی را در جنگ به عهده داشتند.

وی ادامه داد:  به طور مثال حجتالاسلام ملاحسنی، امام جمعه ارومیه که خبره در جنگهای چریکی است، در زمانی که نقده نزدیک به سقوط است پشت تانک مینشیند و با اشرار میجنگد و با حمایت نیروهای دفاعی دیگر، نقده را از سقوط نجات میدهد.

نماینده ولی فقیه در سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: من روحانیانی را سراغ دارم که در قرارگاه نجف و کربلا در کنار دیگر رزمندگان نقش رزمندگی و جهاد را عهدهدار بودند و از نظر صنفی روحانیان بیشترین گروهی بودند که در جنگ شرکت داشتند.

وی با اشاره به جمعیت صدهزار نفری روحانیان در زمان جنگ، بیان داشت: عزیزان روحانی آمادگی داشتند که یک بیستم از جمعیت خودشان را به مصرف عشق برسانند و به شهادت برسند.

امام جمعه زاهدان یادآور شد: این آمار به جز جانبازان و آزادگان سلحشوری همچون حجتالاسلام ابوترابی است که محور و پدر جریان فرهنگی آزادگان ما در بغداد و کمپهای عراق بود.

وی همچنین ابراز داشت: از دامن روحانیان نیز شهدای فراوانی تقدیم نظام شد، مرحوم جنیدی امام جمعه رودسر شخصیتی بود که 4 فرزند خود را در راه اسلام تقدیم کرد و خود نیز از آزادگان به حساب میآمد.

حجتالاسلام والمسلمین سلیمانی ادامه داد: روحانیانی مانند شهید سعیدیها، غفاریهای، بهشتیها و شهید مطهریها وظیفه خود را انجام دادند اما برخی از روحانیان نیز از دور نظارهگر بودند و هیچ مسؤولیتی نسبت به حرکت امام(ره) احساس نمیکردند، از این رو امام(ره) میفرماید پنجاه سال عبادت کردید، یک‌بار هم وصیتنامه شهدا را بخوانید.

وی با اشاره نقش روحانیان در تبلیغ فرهنگ جهاد و شهادت اظهار داشت: چه آنهایی که در صحنه جنگ بودند و چه آنهایی که بعد از آنان آمدند میتوانند با تریبونهای که در دست دارند فرهنگ شهادت و ایثار را ترویج دهند همانطور که در نمازجمعه این امر انجام می‌شود

امام جمعه زاهدان در پایان گفت: برخی از روحانیان هنوز در صحنه نظام الهی ورود پیدا نکردهاند و تماشاگر صحنه هستند، آنها نیز برای انجام وظیفه باید به مسؤولیت خود در برابر آرمان امام(ره) و اهداف شهدا پی ببرند و به یاری مقام معظم بشتابند./914/ت302/ن

ارسال نظرات