۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۲
کد خبر: ۱۴۱۰۱۰
سرپرست سازمان اوقاف:

کوتاهی مقابل دشمنان نتایج مطلوبی در دوران اصلاحات نداشت

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام محمدی گفت: مشکل ما را بنده آمریکا بودن حل نمی کند، هر چه کوتاه آئیم، دشمنان جری‌تر خواهند شد که مصداق آن را در دولت اصلاحات مشاهده کردیم.
حجت‌الاسلام علي محمدي، سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه کشور،

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام علی محمدیان، نماینده ولی فقیه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خیریه، امروز در کنگره نگین هستی که در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار شد، اظهار داشت: دفاع از حریم اهل بیت و رسول اکرم(ص) رسالتی همگانی و یکی از شعائر اسلام و نشانه‌های تقوا است.


وی با قرائت آیاتی از کلام الله مجید خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم(ص) در آیات الهی قرآن کریم و در میان همه انبیای الهی مورد تکریم و احترام مضاعف قرار گرفته است، خداون متعال در آیات قرآنی پیامبر اسلام را با عناوین حقوقی چون یا ایهاالنبی و یا ایهاالرسول مورد خطاب قرار داده اند، در حالی که دیگر انبیای الهی با نام ایشان خطاب قرار گرفته است.
 

حجت الاسلام محمدی با تأکید بر این‌که استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا و رژیم صهیونیستی در اهانت به ساحت پیامبر اکرم(ص) خطای بزرگی مرتکب شده است، گفت: امروز لطف الهی شامل حال امت اسلامی شده دشمنان خود خوی پلید و بی‌منطقشان را آشکار کردند.
 

وی ادامه داد: کسی غیر از خداوند متعال، اعلی از شخصیت پیامبر گرامی اسلام نیست، بنابراین بهترین معرف شخصیت وجودی پیامبر اسلام در آیات قرآنی تجلی یافته است، خداوند در معجزه آخرین فرستاده خود به بشریت از قول حضرت مسیح بشارت حضرت رسول اکرم(ص) را داده و عنوان داشته که خاتم پیامبران، نگین هستی و نبوت رسول خدا است.
 

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه قرآن را دستاورد عظیم علمی و آسمانی پیامبر اسلام اعطایی از سوی خداوند متعال دانست و افزود: این کتاب حیات‌بخش بشری، بر تمام علوم گذشتگان و مصدق تمام کتب آسمانی گذشته است. که هنوز پس از گذشت 1400 سال برنامه های مختلفی به عنوان منشور سعادت و تعالی بشریت دارد.
 

وی عبودیت و بندگی را از دیگر ویژگی های رسول خدا دانست و افزود: این مساله در نمازهای یومیه نیز تجلی یافته، شهادت می دهیم که محمد(ص) رسول و عبد خالص خدا است. آن حضرت اولین مسلمان و صاحب خلق عظیم بودند، تنها پیامبری که در حق امت خود نفرین نکرد پیامبر گرامی اسلام بود.
 

حجت الاسلام محمدی افزود: دشمنان بد فهمیدند که با اهانت به ساحت پیامبر اسلام می توانند جلوی نورافشانی خورشید عالم تاب جهان و بشریت را بگیرند، خداوند وعده داده که ای پیامبر ما حق و بهترین تفسیر را برای تو اعطا می کنیم، این تحقق وعده خداوند متعال است که شعار لبیک یا رسول الله در تمامی جهان طنین‌انداز می‌شود.
 

وی ادامه داد: پیامبر اسلام نه با زور سرنیزه بلکه با خلق عظیم خود توانست شخصیت های بزرگی به جهان اسلام عرضه کنند، امروز در کشورهای غیراسلامی نیز شعار لبیک یا رسول الله سر داده می شود. رسالت جهانی پیامبر اسلام راهی است که سعادت بشری را ترسیم می کند، رمز نجات بشریت راه محمد و آل محمد است.
 

نماینده ولی فقیه در سازمان اوقاف و امور خیریه رفتار و سیاست دوگانه دشمنان اسلام را نشانه نفاق آنان دانست و گفت: دشمنان در شرایطی سخن از حقوق بشر و آزادی بیان دارند که 65 سال بی رحمانه مسلمانان فلسطین را مورد قتل، اهانت، تجاوز و اهانت قرار داده‌اند، جرم مسلمانان فلسطین چیست که در سرزمین خود زندگی می کنند، چرا تردید در هولوکاست آزادی بیان محسوب نمی‌شود.
 

وی ایجاد جامعه بشری در سایه اخلاق، دین و اخلاق صالح، اقامه قسط و عدالت،اتحاد، همدلی و پرهیز از اختلاف، حفظ مرزهای دینی و اعتقادی را از اهداف رسالت جهانی پیامبر دانست و گفت: مشکل ما را بنده آمریکا بودن حل نمی‌کند، هر چه کوتاه آییم، دشمنان جری‌تر خواهند شد  که مصداق آن را در دولت اصلاحات مشاهده کردیم.
 

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: دولت اصلاحات کوتاه آمد اما نتیجه آن شد که رییس جمهور آمریکا، ایران را محور شرارت نامید، باید دانست که رمز پیروزی و عزت ایران در 34 سال گذشته مقابله با زیاده‌خواهی و ظلم استکبار به ویژه آمریکا و رژیم صهیونیستی بوده است./935/پ202/س

ارسال نظرات