۱۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۸:۳۵
کد خبر: ۱۴۱۰۹۲
حجت الاسلام والمسلمین عاملی تأکید کرد؛

ضرورت برقراری عدالت آموزشی در مناطق محروم کشور

خبرگزاری رسا ـ نماینده خبرگان رهبری گفت: قدرت بازدارندگی کشور نتیجه پیشرفت های علمی و تولید فناوری بومی است؛ از این رو بایستی سرمایه گذاری در عرصه های تولید علم و پرورش استعدادهای جوان را هزینه تلقی نکرد.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي   امام جمعه اردبيل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در استان اردبیل، امروز در نشست هم اندیشی جوانان نخبه استان اردبیل اظهار داشت: جوانان تنها با رویکرد ولایی خواهند توانست بصیرت لازم برای مقابله با دشمنان نظام اسلامی را داشته باشند.


وی با بیان این‌که تنها به واسطه ولایت مداری می‌توان ترفندهای دشمنان نظام اسلامی را خنثی کرد، گفت: اگر جوان ایرانی فاقد بصیرت ولایی باشد، در دام فتنه های استکبار جهانی گرفتار خواهد شد، باید از نظر بصیرت و آگاهی سیاسی به سطحی برسید که اهداف و تحرکات آینده دشمنان را پیش بینی کنید.

 

نماینده خبرگان رهبری با تاکید بر این‌که آینده متعلق به جوانان مستعد، نخبه و مبتکر ایرانی است، افزود: تعلق خاطر به ایران اسلامی از ویژگی های یک جوان نمونه ذکر است، البته این تعلق باید بدون احساسات و گرایش های ملی‌گرایی افراطی در چارچوب آموزه های اسلامی و تمامیت ارضی کشور باشد.


امام جمعه اردبیل بر ضرورت تعریف درست از منافع ملی و نقش جوانان در این راستا تاکید کرد و گفت: مسؤولان نظام تنها با فکر و ایده جوانان مبتکر می توانند آینده ای روشن برای نظام اسلامی ترسیم کنند، دولتمردان وظیفه دارند در شناسایی استعدادهای جوانان به ویژه در طبقات محروم جامعه فعالیت داشته باشند.


 وی خواستار برقراری عدالت آموزشی در مناطق محروم کشور شد و گفت: قدرت بازدارندگی کشور نتیجه پیشرفت های علمی و تولید فناوری بومی است؛ از این رو بایستی سرمایه گذاری در عرصه‌های تولید علم و پرورش استعدادهای جوان را هزینه تلقی نکرد.


حجت الاسلام والمسلمین عاملی با اشاره به توصیه های رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر تولید علم و جنبش نرم افزاری در حوزه و دانشگاه، بر کاربردی کردن علم در عرصه های مختلف تأکید کرد و گفت: بزرگ‌ترین رسالت امروز جوانان نخبه تولید ثروت از راه علم است. جوانان جامعه اسلامی نباید اسیر تحقیقات ترجمه شده و تئوری های سوخته غربی باشند.


امام جمعه اردبیل با بیان این‌که بی‌تفاوتی و سستی در عرصه‌های علمی و تحقیقاتی در مکتب شیعی مذموم است، گفت: اسلام طالبانی، تنها ظاهرسازی می کند و هیچ نقشی در عاقبت و سعادت بشری ندارد، باید تلاش کنیم جوانان در راه اسلام ناب محمدی نظام اسلامی را سعادتمند کنند./935/پ202/س

ارسال نظرات