۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۳
کد خبر: ۱۴۱۵۳۹
عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه:

حوزویان الگوی اقتصاد اسلامی را برای مسؤولان تبیین کنند

خبرگزاری رسا ـ مدیر گروه علوم سیاسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی اختصاص به زمان بحران ندارد، گفت: اقتصاد مقاومتی الزاماتی دارد و اجرایی شدن آن به نفع نظام و مردم است.
سيد جواد ايزدهي

 

حجت الاسلام سید سجاد ایزدهی، مدیر گروه علوم سیاسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، با اشاره به این که اقتصاد مقاومتی اختصاص به زمان بحران ندارد، گفت: اقتصاد مقاومتی فرآیندی برای گذر از یک مرحله حساس جهت هدفمند کردن استفاده از امکانات برای دهه‌های پیش‌ روی کشور است.

وی با بیان این که اقتصاد مقاومتی الزاماتی دارد و اجرایی شدن آن به نفع نظام و مردم است، به نامگذاری‌ سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی اشاره کرد و ابراز داشت: حرکت مطلوب اقتصاد مقاومتی تابع مصالح نظام، مردم، کشور و در نهایت اسلام ناب محمدی است.

شکوفایی اقتصادی شکوفایی فرهنگی را به دنبال دارد

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به تأثیر‌های مستقیم اقتصاد مطلوب در تمام عرصه‌های نظام، اظهار داشت: اگر ما در عرصه اقتصاد به رشد مطلوبی برسیم، در عرصه‌های فرهنگی، اجتماعی، نظامی و علمی هم به رشد قابل توجهی خواهیم رسید.

عضو هیأت علمی پژوهشکده علوم و اندیشه اسلامی با اشاره به اجرایی شدن طرح هدفمندی یارانه‌ها در کشور، بیان کرد: هدفمندی یارانه‌ها می‌تواند کمک کننده قابل توجهی در راستای نهادینه کردن امکانات در رسیدن به اقتصاد مقاومتی مطلوب در کشور باشد.

حجت الاسلام ایزدهی با بیان این‌که برخی از افراد اقتصاد مقاومتی را با اقتصاد ریاضتی اشتباه گرفته‌اند، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی الزامات اقتصاد ریاضتی را ندارد، بلکه روش مطلوبی جهت هدفمندی مخارج و اقتصاد است.

قوا سیاست گذاری صحیح و اصولی داشته باشند

مدیرگروه علوم سیاسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در ادامه با اشاره به وظیفه حساس حوزویان و نخبگان جامعه در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: نخبگان حوزوی باید الگوی اقتصاد اسلامی ایرانی را برای جامعه و مسؤولان تبیین کنند تا ایران اسلامی در ترسیم چشم‌انداز اقتصاد مقاومتی و هدف‌گذاری اقتصاد برای دهه‌های آینده موفق عمل کند.

وی درباره وظایف قوای سه‌گانه در جامه عمل پوشاندن به اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: قوای سه‌گانه با سیاست‌گذاری صحیح، انجام صحیح سیاست‌های اقتصادی و نظارت دقیق بر عملکرد دستگاه‌ها در اجرای فرامین اقتصادی کشور، می‌توانند به بهترین شکل ممکن وظیفه خود را انجام دهند.

این استاد حوزه و دانشگاه ادامه داد: مهم در این خصوص این است که قوای سه‌گانه با یک هدف و در یک جهت حرکت کنند و کشور را با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری به سمت اقتصادی مطلوب پیش ببرند.

مردم با پرهیز از اسراف اقتصاد مقاومتی را باور کنند

مدیرگروه علوم سیاسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با تأکید بر وظیفه مهم مردم در تحقق اقتصاد مقاومتی، اظهار داشت: مردم پایه‌های اصلی نظام هستند و همه هدف نظام تامین رفاه و معیشت مردم است، بنابراین مردم باید به این درک و باور برسند که مسؤولان نظام برای معیشت آنها تلاش می‌کنند.

وی افزود: اگر مردم اقتصاد مقاومتی را باور کنند از اسراف، استفاده از کالا‌های لوکس و خارجی پرهیز می‌کنند و با تلاش مضاعف، کشور را در توسعه اقتصادی کمک می نمایند.

 مدیرگروه علوم سیاسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در پایان تأکید کرد: اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی زمینه و بستر توسعه نظام اسلامی و چشم‌انداز مثبت برای دهه‌های بعدی است. /929/ت302/ج

ارسال نظرات