۱۶ مهر ۱۳۹۱ - ۲۰:۳۴
کد خبر: ۱۴۱۵۸۲
امام جمعه قائمشهر:

تعلیم و تربیت در آموزش و پرورش باید با تهذیب نفس همراه شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: تعلیم و تربیت باید همراه با تهذیب و تزکیه همراه باشد، چون تنها در این صورت است که انسان را به تعالی و سعادت حقیقی می رساند.
نماينده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری،  حجت الاسلام والمسلمین علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز در مراسم استانی جشن قرآن آموزی دانش آموزان استان که در مصلای نماز جمعه قائمشهر برگزار شد با اشاره به جایگاه تعلیم و تربیت در جامعه به ویژه در بین نسل جوان کشورمان گفت: تعلیم و تربیت مناسب در هر جامعه‎ای زمینه پیشرفت و تعالی آن جامعه را فراهم خواهد کرد.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری به نقش ارزنده دستگاه تعلیم و تربیت در پرورش نسلی انقلابی و با استعداد اشاره کرد و افرود: همه برنامه‌های این مجموعه باید بر مبنای ارزش‌های دینی باشد.

 

حجت الاسلام و المسلمین معلمی به مسأله آموزش در دین مبین اسلام اشاره کرد و گفت: آموزش و تعلیم به مردم مهم ترین هدف پیامبر و ائمه معصومین(ع) بوده است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این که انس و الفت با قرآن کریم عزت دنیا و آخرت را برای ما به ارمغان خواهد آورد، گفت: قرآن کریم بهترین وسیله برای تزکیه روح و جان انسان است.

 

امام جمعه قائمشهر با بیان این که مأنوس بودن با قرآن انسان را از آلودگی های دنیوی جدا می کند، افزود: امروز نیز کلام الهی بهترین وسیله برای مقابله با انحراف های ایجاد شده از سوی دشمنان است.

 

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، فرهنگ و ارزش‌های قرآنی باید در همه زوایای جامعه و حیات سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی بشریت ساری و جاری شود، افزود: باید آحاد جامعه اسلامی به ویژه متولیان این بخش گام های مؤثر‌ترین در این خصوص بردارند.

 

امام جمعه قائمشهر با تأکید براین که خانواده‌ها باید مفاهیم قرآنی را از دوران کودکی برای فرزندان خود تبیین کنند، ادامه داد: نقش خانواده در تربیت فرزندانی با نگاه و فطرت قرآنی بسیار حائز اهمیت است.

 

وی، فاصله گرفتن از مفاهیم قرآنی را عامل بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های امروز جامعه دانست و تصریح کرد: اگر آحاد جامعه باید مفاهیم الهی مأنوس باشند دیگر شاهد مشکلات و ناهنجاری ها در کشور نخواهیم بود.

 

نماینده مجلس خبرگان رهبری با تأکید براین که تعلیم و تربیت باید همراه با تهذیب و تزکیه همراه باشد، چون تنها در این صورت است که انسان را به تعالی و سعادت حقیقی می رساند.

 

حجت الاسلام و المسلمین با بیان این که روح دین باوری و خداشناسی باید در مدارس ما بیشتر تقویت شود، ادامه داد: رویکرد قرآنی باید بیش از پیش مورد توجه دستگاه تعلیم و تربیت قرار گیرد./950/پ202/س

ارسال نظرات