۲۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۸
کد خبر: ۱۴۲۱۶۳

بازسازی و مرمت امامزاده محمد و ابراهیم ارومیه

خبرگزاری رسا ـ معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری آذربایجان غربی از مرمت و بازسازی بخش آسیب دیده امامزاده محمد و ابراهیم ارومیه که شامل کتیبه و بخشی از ساختار قدیمی آن می شود، در سالجاری خبر داد.
امامزاده

خسرو فرضی، معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه گفت: امامزاده ها و بقاع متبرکه شاخص در سطح استان در سال جاری از محل اعتبارات تخصیص یافته مرمت و بازسازی می شوند.

 

وی بدون اشاره به میزان اعتبارات اختصاص یافته به مرمت، بهسازی و بازسازی امامزاده ها و بقاع متبرکه، اضافه کرد:  مرمت و بازسازی امامزاده محمد و ابراهیم ارومیه از اولویت های اجرایی میراث فرهنگی استان در سال گذشته بود که متاسفانه به علت تقارن های مالی در سال 90 اعتبار به این منظور اختصاص نیافت.

 

به گفته فرضی، سال گذشته مبلغ سه میلیارد ریال به بازسازی بخش آسیب دیده امامزاده محمد و ابراهیم شهرستان ارومیه که یکی از شاخص ترین امامزادگان استان است ابلاغ شده بود.

 

فرضی در ادامه از ساخت سردرب جدید مصلای امام خمینی(ره) ارومیه خبر داد.

 

وی همچنین با تأکید بر ضرورت حفظ و احیای میراث دینی و مذهبی استان، خاطرنشان کرد: تا کنون بیست مسجد در آذربایجان غربی در فهرست آثار ملی ثبت شده اند.

 

این مسؤول با اشاره به مرمت و بهسازی مسجد جامع ارومیه به عنوان یکی از تاریخی ترین آثار مذهبی و دینی استان که در سال های گذشته محل تحصیل طلاب حوزوی نیز بود، اظهار کرد: در راستای حفظ و صیانت از مساجد تاریخی که نماد بارزی از توسعه فرهنگ اسلامی در جامعه هستند، امسال مسجد جامع ارومیه و مهاباد بهسازی و مرمت می‌شوند.

 

فرضی تعداد آثار ثبت شده تاریخی و فرهنگی استان در فهرست آثار ملی را 1482 اثر عنوان کرد و افزود: ازاین تعداد هفت اثر در نیمه اول سالجاری ثبت شده اند که مسجد قره آغاج و مسجد جامع ارومیه نیز جزو این آثار می باشد./936/پ202/س

ارسال نظرات