۲۰ مهر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۲
کد خبر: ۱۴۲۱۸۲
امام جمعه تبریز:

جنگ اقتصادی دشمن برای جلوگیری از پیشرفت های نظام اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز جنگ اقتصادی و تحریم دشمنان را در راستای جلوگیری از پیشرفت های نظام اسلامی در عرصه های مختلف دانست و گفت: جامعه اسلامی برای پویایی و تعالی نیازمند اقتصاد سالم است، از این رو دشمنان برای توقف پیشرفت‌های نظام به جنگ تمام عیار اقتصادی روی آورده اند.
آيت الله شبستري


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی امروز در دیدار با اساتید علم اقتصاد، جغرافیای سیاسی، نظامی و طبیعی در تبریز اظهار داشت: اهمیت علم جغرافیا در آموزه های دین مبین اسلام به قدری است که بیش از 20 مرتبه در قرآن مسائل جغرافیایی مطرح شده است.


وی با بیان این‌که از صدر اسلام تاکنون دانشمندان مسلمان بسیاری در عرصه های مختلف علمی به ویژه جغرافیا نظریه‌پردازی کرده‌اند، خاطرنشان کرد: خدماتی که دانشمندان ایرانی و جهان اسلام در طول تاریخ داشته‌اند، بی‌نظیر است، تمام پیشرفت‌های علمی غرب در عصر حاضر مرهون دانشمندان مسلمان است.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به اهمیت موقعیت استراتژیک و ژئوپلوتیکی ایران در جنوب غرب آسیا، تصریح کرد: موقعیت منحصر به فرد کشورمان و بهره مندی از ذخایر عظیم انرژی موجب شده دشمنان همواره چشم طمع به ایران داشته باشند، از این رو مواضع و استراتژی کشور تاثیرگذار در منطقه و مسائل بین‌المللی بوده است.

 

وی با اشاره به توطئه‌های دشمنان نظام اسلامی برای براندازی حکومت ولایی ایران، اظهار داشت: دشمنان سال‌هاست با ترفندهای مختلف نظامی، سیاسی، فرهنگی و حتی ترور و تهدید به دنبال فروپاشی وحدت و کیان کشورمان بوده‌اند اما در نهایت بیش از شکست چیز دیگری عایدشان نشده است.

 

امام جمعه تبریز با بیان این‌که حربه امروز دشمنان جنگ اقتصادی با اعمال تحریم‌های ضدبشری و اخلال در نظم اقتصادی کشور است، گفت: جامعه اسلامی برای پویایی و تعالی نیازمند اقتصاد سالم است، از این رو دشمنان برای توقف پیشرفت‌های نظام به جنگ تمام عیار اقتصادی روی آورده اند.

 

وی آشفتگی بازار ارز طی روزهای اخیر را عامل نگرانی مردم دانست و افزود: هر دو عامل تحریم و سوء مدیریت در این مشکلات دخیل بودند و یک سری دلال نیز از این بازار آشفته سوء استفاده کردند، البته با راه اندازی مرکز تبادلات ارزی تا حدودی حباب قیمت ها فروکش کرده اما اقدامات فعلی برای کنترل بازار کافی نیست.

 

همچنین بهروز ساری صراف، دبیر پنجمین کنگره بین المللی جغرافیدانان جهان اسلام در سخنانی به ارائه گزارشی از روند برگزاری این همایش پرداخت و اظهار داشت: در این کنگره 350 محقق از کشورهای آمریکا، انگلستان، ترکیه، مالزی و جمهوری آذربایجان و دانشجویان و استادان حوزه جغرافیا از داخل کشور حضور داشتند.

 

وی افزود: بیش از یک هزار عنوان مقاله به دبیرخانه این کنگره ارسال شده بود که پس از داوری 60 عنوان مقاله به صورت سخنرانی و 250 عنوان مقاله به صورت درج در مجموعه مقالات ارائه شد.

 

همچنین در پایان این کنگره ضمن قرائت قطعنامه ای در 12 بند، جغرافیدانان مسلمان اهانت به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام(ص) را محکوم کرده و خواهان مجازات عاملان این اهانت شدند./935/پ202/ج

ارسال نظرات