۲۲ مهر ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۷
کد خبر: ۱۴۲۴۹۳
عضو ارشد اخوان المسلمین مصر:

بی توجهی انقلابیون بحرینی به آمریکا ستودنی است

خبرگزاری رسا ـ عضو ارشد اخوان المسلمین مصر، بی توجهی انقلابیون بحرینی به آمریکا و عدم یاری خواستن از نیروهای این کشور را ستودنی توصیف کرد.
کمال الهلباوي عضو ارشد اخوان المسلمين مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از صوت المنامه، کمال الهلباوی، عضو ارشد اخوان المسلمین مصر در دیدار با هیأت معارضه بحرین به ریاست حجت الاسلام شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت الوفاق اسلامی از سفر محمد مرسی به عربستان انتقاد کرد.

 

وی گفت: عربستان سعودی کشوری است که به شدت با انقلاب ملت مصر علیه دیکتاتوری حسنی مبارک مبارزه کرد و هم اکنون نیز از بازماندگان دیکتاتوری سابق حمایت می کند.

 

کمال الهلباوی، عدم اتکای انقلابیون بحرینی به بیگانگان را ستودنی خواند و تصریح کرد: انقلابیون بحرینی از ابتدای آغاز انقلاب تاکنون هیچ گاه دست خود را به روی بیگانگان دراز نکرده و حتی سخنی از حضور نیروهای آمریکایی در این کشور به زبان نیاورده اند، این پایداری ملت بحرین و بی توجهی نسبت به آمریکا قابل تحسین است.

 

عضو ارشد اخوان المسلمین بر لزوم حمایت شورای همکاری خلیج فارس از انقلاب ملت بحرین تاکید کرد و اظهار داشت: شورای همکاری باید به یاری ملت های مظلوم و ستم دیده عرب در برابر حکام ظالم بشتابد، جنایت های فراوانی از سوی برخی حکام عربی علیه ملت ها انجام می گیرد و نباید اجازه داد که یک خاندان بر ملتی حکومت کند و مردم را برده خود بداند.

 

حجت الاسلام شیخ علی سلمان نیز در این دیدار با اشاره به ظلم و ستم آل خلیفه به ملت بحرین، تصریح کرد: چیزی به نام شهروندی در بحرین وجود ندارد و همه مردم در آستانه بازداشت و شکنجه قرار دارند.

 

وی ادامه داد: اعطای تابعیت به بیگانگان با هدف تغییر بافت جامعه همچنان در بحرین ادامه دارد و نظام این اقدام را بدون در نظر گرفتن قانون و مقرراتی انجام می دهد. محرومیت شهروندان بحرینی از حق مسکن و آموزش و بهداشت و کار از مهم ترین خطرناک این پروژه به شمار می آید.

 

گفتنی است هیأت معارضه بحرین متشکل از گروه های مخالف رژیم فاسد آل خلیفه به ریاست شیخ علی سلمان پس از نشست و مذاکره با گروه های مختلف سیاسی مصر به بحرین بازگشت./980/ب901/ک

ارسال نظرات