۲۴ مهر ۱۳۹۱ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۱۴۲۷۱۴
امروز برگزار شد؛

دیدار مسؤولان مرکز تخصصی امامت و مهدویت با امام جمعه مشهد

خبرگزاری رسا ـ مسؤولان مرکز تخصصی امامت و مهدویت در استان خراسان ظهر امروز با آیت الله علم الهدی دیدار کردند.
دیدار مسؤولان مرکز تخصصی امامت و مهدویت با امام جمعه مشهد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، مسؤولان مرکز تخصصی امامت و مهدویت در استان خراسان ظهر امروز با آیت الله سید احمد علم الهدی امام جمعه مشهد مقدس در دفتر وی دیدار کردند.

در این دیدار حجت‌الاسلام سیدجعفر موسوی‌ نسب، مسؤول مرکز تخصصی امامت و مهدویت مشهد و آیت الله علم الهدی به ایراد سخنرانی پرداختند.

آیت الله علم الهدی در بخشی از این دیدار بیان کرد: آن امری که در جریان مهدویت بسیار قابل رشد و موفقیت است، توسعه فعالیت های مطالعاتی و پژوهشی است؛ ما در عرصه آموزش باید چیزهایی را بیاوریم که تخصص فن خواص است و باید گروهی برای سیر مطالعاتی مباحث مهدویت تشکیل شود.

وی ابراز داشت: اگر ما 50 سوژه در خصوص مهدویت و امام زمان داشتیم و هر سوژه ای توسط 20 نفر متخصص مورد پردازش قرار می گرفت، با این هزار کارشناس مهدویت و 50 سوژه می توانستیم، مهدویت را در تمام دنیا گسترش داد.

امام جمعه مشهد با اشاره به لزوم شکل گیری درس تفسیر آیات مهدویت، متذکر شد: تفسیر آیات مهدویت برای طلاب بسیار مناسب است و بنده این تفسیر سیاسی که در حال حاضر تدریس می‌کنم، امسال به پایان می رسد، اگر این تفسیر تمام شد بحث تفسیر مهدویت را جایگزین خواهم کرد.

حجت الاسلام موسوی نسب در این دیدار به تبیین پیشینه شکل گیری این مرکز تخصصی در استان خراسان پرداخت و گفت: بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود و مرکز تخصصی امامت و مهدویت است در سال 79 با پیشنهاد حجت الاسلام والمسلمین قرائتی و به دستور مقام معظم رهبری در تهران آغاز به فعالیت کرد و هیئت امنا و مدیریه این مرکز تخصصی را آقایان ابوترابی، لولاچیان، عباس شیبانی، قرائتی و فیروزآبادی تشکیل داده اند.

وی با اشاره به شکل گیری مرکز تخصصی مهدویت در شهر مقدس قم، خاطرنشان کرد: امروز مباحث مربوط به مهدویت در سطح سه این حوزه علمیه تدریس می شود و تا کنون بیش از 100 عنوان تألیف در بیناد و مرکز تخصصی مهدویت از سوی این گروه از طلاب انجام شده که کارهای بسیار مفیدی در این زمینه است./968/
پ203/ب

ارسال نظرات