۰۴ آبان ۱۳۹۱ - ۰۰:۵۳
کد خبر: ۱۴۴۳۳۴

همایش نقد عرفان‎های نوظهور در تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین همایش نقد و بررسی عرفان های نوظهور به همت نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تبریز و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز برگزار شد.
حجت‏الاسلام خديوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، نخستین همایش نقد و بررسی عرفان های نوظهور به همت نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تبریز و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز عصر روز گذشته در آستانه فرا رسیدن روز عرفه برگزار شد.


حجت الاسلام علی خدیوی، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تبریز در سخنانی به تشریح مبانی عرفان ناب اسلامی و شیعی پرداخت و اظهار داشت: عرفان اسلامی برگرفته از کتاب و سنت است که در نهایت جامعه اسلامی را به سمت سعادت هدایت می کند.


وی با تاکید بر این‌که عرفان ناب اسلامی با رهبانیت، صوفی‌گری و درویشی‌گری تفاوت دارد، خاطرنشان کرد: عرفان های نوظهور بی شریعت و بی معرفتند و ادعا دارند که بدون واسطه با خدا اتصال پیدا می کنند، خیلی راحت انسان محور و جذاب و فریبنده بوده و مروجین آن با نفوذ در افکار مخاطبان، اعتقادات اصیل و ارزش های دینی را هدف قرار می دهند.


مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تبریز بر ضرورت جلوگیری از رواج عرفان های کاذب و بی شریعت میان جوانان به‌ویژه تحصیل کرده‌های حوزه و دانشگاه تاکید کرد و ادامه داد: این عرفان ها نوع دیگری از اومانیسم هستند که با معرفت عاشورایی و ناب اسلامی و مرجعیت سنخیتی ندارند و اگر امروز جلوی رواج این عرفان ها گرفته نشود، فردا شاهد آثار مخرب و غیر قابل جبران آن خواهیم بود.


وی با بیان این‌که دشمنان اسلام و غرب به فکر ساختن بدلیجاتی با عنوان عرفان برای ترویج و نشر در جوامع اسلامی هستند، افزود: باید مراقب این بدلیجات که به جای عرفان حقیقی اسلامی معرفی می شوند بود، امروز اگر عرفان اصیل اسلامی معرفی نشود و نتواند مخاطبان تشنه خود را سیراب کند، دشمنان برنامه‌هایی برای رفع نیازهایشان تدارک خواهند دید.


حجت الاسلام خدیوی با اشاره به توطئه‌های مختلف عقیدتی دشمنان برای انحراف در مسیر حق و حقیقت جوامع اسلامی تاکید کرد: این موضوع های به اصطلاح «عرفان های نوظهور» چیزی جز سوغات غرب نیست و برای سرگرمی و گمراهی جوامع اسلامی ترویج می یابد.


گفتنی است، نخستین همایش نقد و بررسی عرفان های نوظهور به همت نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه تبریز و سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تبریز با حضور طلاب و دانشجویان مراکز علوم دینی و آموزش عالی شهر تبریز برگزار شد./935/پ202/ب

ارسال نظرات