۰۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۱
کد خبر: ۱۴۴۷۲۷

نشست هم اندیشی روحانیان دانشگاه های تبریز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نماینده سابق مجلس شورای اسلامی در جمع روحانیان دانشگاه های تبریز اولین گام جهت اصلاح اقتصاد کشور رل جلوگیری از کاهش ارزش پول ملی دانست.
 خوش چهره

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، محمد خوش چهره، نماینده سابق مجلس شورای اسلامی امروز در نشست هم اندیشی روحانیان دانشگاه های تبریز با تاکید بر این‌که اقتصاد مقاومتی و کارکردهای آن باید تبیین و تشریح شود، اظهار داشت: اقتصاد فعلی کشور بایستی با آسیب‌شناسی جدی و کارشناسی مورد تحلیل قرار گیرد.


وی با تحلیل روش های اقتصادی دولت های بعد از انقلاب اسلامی، افزود: متاسفانه در هر دولتی شاهد این هستیم که نسبت به دولت قبل اقتصاد کشور بیش از پیش به نفت وابسته تر شده است، این در شرایطی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی همواره بر عدم اتکا به درآمدهای نفتی و اقتصاد تک محصولی تاکید داشته اند.


این استاد دانشگاه با بیان اینکه نظام اسلامی شرایط و بحران های سخت و دشواری را پشت سر گذاشته است، افزود: شناخت اولویت ها در تصمیم گیری ها و مدیریت به خصوص مدیریت اقتصادی کشور مهم است و اولین گام جهت ترمیم ضربه های وارد شده به اقتصاد کشور جلوگیری از کاهش پول ملی است.


خوش‌چهره همچنین در جمع دانشجویان دانشگاه تبریز با بیان این‌که ارز در هیچ کشوری به یک کالای سوداگرانه تبدیل نمی شود، اظهار داشت: ارز یک ابزار مبادله تجاری بین المللی است و مشکلات ارزی در کشور ما به عدم مدیریت صحیح در بازار ارز برمی گردد، اقتصاد کشور در شرایط خاصی بوده و لازم است از واژه اقتصاد مقاومتی درک مفهومی شود، انحرافات به تلقی های متفاوت و غلط از اقتصاد مقاومتی بر می گردد.


عضو هیات علمی دانشگاه تهران با بیان این‌که باید از اختلالات به وجود آمده در محیط اقتصادی درک صحیحی داشت، افزود: خیلی از مشکلاتی که الان با آن درگیریم به عدم تشخیص اولویت ها بر می گردد، هم به دلایل ایجابی و هم سلبی حوزه اقتصاد و مشکلات آن بیشترین اهمیت را در بین مشکلات کلان کشور دارد.


وی افزود: تهدید را به فرصت تبدیل کردن آرمانی است که جمهوری اسلامی ایران در مصداق هایی چون دفاع مقدس به آن نائل شده است، در این شرایط بیمار اقتصادی هیچ مدیری حق ندارد با ساده نگری و محدود نگری به مقابله با تهدید ها و تحریم ها برود، نظام تصمیم گیر و تصمیم ساز باید با شناخت از فضای تقابلی و تهاجمی مناسبات اقتصادی بین المللی کشور نسبت به مدیریت استراتژیک اقتصاد کوشا باشد. /935/پ202/س

ارسال نظرات