۰۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۰:۳۴
کد خبر: ۱۴۴۸۲۴

برگزاری جشن غدیر در یک هزار و 775 امامزاده و بقعه متبرکه کشور

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کشور از برگزاری جشن عید غدیر خم با عنوان "ولایت علوی ، کمال دین نبوی" در یک هزار و 775 امام زاده و بقعه متبرکه کشور خبر داد.
حجت الاسلام شرفخاني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه، حجت الاسلام شرفخانی، معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه کشور صبح امروز در جلسه امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی با تبریک دهه ولایت و امامت گفت: سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ستادی را به منظور سازماندهی برنامه های این ایام با همکاری سایر نهادها و ارگانها تشکیل داده است که این ستاد به تبعیت در استانها و شهرستانها نیز شروع به کار کرده اند.

 

وی گفت: این ستاد با هدف ترویج فرهنگ علوی و بیان اهمیت وقف و تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی کشور برنامه هایی را برای اجرا در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه تدارک دیده است.

 

حجت الاسلام شرفخانی تصریح کرد: امسال یک هزار و 775 امامزاده و بقعه متبرکه در سطح کشور میزبان جشن عید غدیر خم با عنوان"ولایت علوی، اکمال دین نبوی" خواهد بود.

 

معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امور خیریه کشور، تعمیق اعتقادات و ارتقا سطح معرفتی عموم مردم نسبت به موضوع امامت و ولایت، معرفی شخصیت والای امیر مومنان(ع)، تبیین جایگاه ولایت و امامت به عنوان ادامه ولایت ائمه معصومین(ع) و افزایش تفکر ولایی و بینش سیاسی اقشار جامعه را از اهداف برگزاری جشن ولایت در جوار امامزادگان و بقاع متبرکه دانست.

 

وی همچنین از برگزاری نمایشگاه شمیم ولایت در یک هزار و 500 امامزاده در روز عید غدیر خم خبر داد.

 

حجت الاسلام شرفخانی با اشاره به برنامه های اجرایی در دهه ولایت گفت: دعوت از قاریان ممتاز کشوری و بین المللی، برگزاری نمایشگاه ولایت، گلباران بقاع متبرکه استان، اجرای مسابقه کتابخوانی خطبه غدیر، برگزاری همایش بصیرت ویژه کارکنان و اصحاب وقف و برگزاری محفل انس با قرآن از اهم برنامه‌های اجرایی در این دهه است./936/پ202/ب

ارسال نظرات