۱۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۴۸
کد خبر: ۱۴۵۴۰۰
امام جمعه کرمانشاه؛

حوزه‌های علمیه خواهران نقش مثبت و مؤثری در جامعه دارند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: حوزه‌های علمیه خواهران نقش مثبت و مؤثری در جامعه دارند.
مرکز مديريت حوزه علميه خواهران

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی علما، امام جمعه کرمانشاه، در مراسم تودیع و معارفه مدیر جدید حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه در سخنانی با اشاره به حدیثی که علم را موجب تسلط معرفی می‌کند، گفت: امام خمینی(ره) با سرمایه علم و آگاهی نسبت به دین بود که توانست انقلاب را به سرانجام برساند.

وی در ادامه افزود: فلسفه وجودی حوزه‌های علمیه علم و آگاهی نسبت به دین است و ما در حوزه‌های علمیه نیز باید به دنبال این نوع آگاهی باشیم.

امام جمعه کرمانشاه با بیان اینکه پس از شیخ طوسی حوزه‌ها «سلطان» بودند و حیات علمی دارند، اضافه کرد: امروز امور حوزه‌های علمیه را با وسعت بیشتری به دست ما داده‌اند.

وی با اشاره به لزوم تهذیب نفس در حوزه‌های علمیه، افزود: در حوزه‌های علمیه هرچه می‌خوانیم و هرچه می‌گوییم، ابتدا باید آن را به خود بگوییم و خود به آن عمل کنیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین علما با اشاره به نقش مثبت و مؤثر حوزه‌های علمیه خواهران ادامه داد: اگر علم و عمل در کنار هم بیاید حیات و جاودانگی را به دنبال دارد.

وی با بیان این‌که روحانیان باید نسبت به خطیر بودن جایگاه و شغلشان آگاه باشند، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم عده‌ای را تربیت کنیم ابتدا باید خود تربیت شده باشیم و این زحمت بسیار دارد.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه با بیان این‌که حوزه‌های علمیه متکی به جایی نیستند، اظهار داشت: با وجود کمبود امکانات برای حوزه‌های علمیه، اگر در کشور فعالیت دینی می‌شود، منشأ آن حوزه‌های علمیه هستند.

وی با تقدیر از زحمات حجت‌الاسلام منصوری مدیر پیشین حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه وی را دارای سلامت، صداقت، روح طلبگی و روحانی دانست و خاطرنشان کرد: حجت‌الاسلام فتحی، مدیر جدید حوزه علمیه خواهران استان کرمانشاه نیز معروف به تقوا، فضل و سلامت است./997/د102/ن

ارسال نظرات