۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۵
کد خبر: ۱۴۶۱۹۲
آیت الله شبستری:

اهداف نهضت حسینی نجات‌بخش جامعه بشری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه تبریز به تشریح اهمیت عزاداری برای حضرت سیدالشهدا(ع) پرداخت و گفت: آرمان، تفکر و اهداف نهضت امام حسین(ع) نجات‌بخش جامعه بشری است.
آيت الله مجتهدشبستري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، آیت الله محسن مجتهدشبستری، نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی امروز در دیدار اعضای ستاد هماهنگی برگزاری مراسم‌های مذهبی تبریز که در آستانه فرا رسیدن ماه محرم ترتیب یافت، اظهار داشت: ویژه‌ برنامه‌های عزاداری و سوگواری ماه محرم و صفر باید جلوه وحدت و یکدلی ملت در مقابل دشمنان باشد.

 

وی به تشریح اهمیت عزاداری برای حضرت سیدالشهدا(ع) پرداخت و خاطرنشان کرد: مراسم‌های عزاداری و گرامیداشت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بایستی به‌گونه‌ای برگزار شود که حاصلش معرفت و بصیرت مردم عموم باشد.

 

امام جمعه تبریز با تأکید بر این‌که مراسم و تجمع های حسینی باید با عظمت بیشتری برگزار شود، تصریح کرد: آرمان، تفکر و اهداف نهضت امام حسین(ع) نجات‌بخش بشریت است و انسان را به نور و سعادت رهمنون و از انحراف ها نجات می دهد.

 

وی تمسک به سیره آن حضرت را عامل نجات بشریت از یوغ مستکبران و سلطه‌گران دانست و گفت: هر کس در مسیر ائمه اطهار و امام حسین(ع) حرکت کند از انحراف و بیراهه‌ها نجات می یابد، در حقیقت راه و روش اباعبدالله الحسین(ع) جامعه را به صراط مستقیم هدایت می کند.

 

آیت الله شبستری ادامه داد: اگر پیامبر گرامی اسلام در دوران جاهلیت با قرآن کریم مردم را به سوی نور هدایت کرد، امام حسین(ع) ادامه دهنده راه پیامبر(ص) بود و با شهادت خود عامل بقای اسلام و احیای فرایض فراموش شده دین رسول الله شد.

 

نماینده خبرگان رهبری با اشاره به این‌که دشمنان با القای افکار التقاطی و انحرافی به دنبال ترویج خرافه‌گری در مجالس عزاداری ماه محرم هستند، گفت: مکاتب الحادی به ویژه عرفان های نوظهور و فرقه‌های ضاله از عوامل اصلی انحراف در جامعه هستند که بایستی مراقب این‌گونه افکار شیطانی بود.

 

همچنین حجت الاسلام محمد قربانی، رییس ستاد هماهنگی برگزاری مراسم مذهبی تبریز در سخنانی گفت: دشمنان اسلام قصد به انحراف کشاندن عزاداری های حسینی را دارند؛ چنان که وهابیت به دنبال انحراف و خرافه‌گری در مجالس سوگواری هستند تا مردم را از اهداف حضرت سیدالشهدا(ع) دور کنند.

 

وی در پایان از اجتماع بزرگ دستجات عزاداری محلات مختلف تبریز همزمان با تاسوعا و عاشورای حسینی در میدان ساعت خبر داد./935/پ202/س

 

ارسال نظرات