۲۲ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۱۴۶۵۷۶

کتابخانه‌های حوزوی آذربایجان غربی با منابع جدید تجیهز می شوند

خبرگزاری رسا ـ مسؤول مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی از تجهیز کتابخانه‌های مدارس علمیه استان در سال جاری از محل اعتبارات حوزوی خبر داد.
کتابخانه‌های حوزوی آذربایجان غربی با منابع جدید تجیهز می شوند

حجت الاسلام محمد جواد قهرمانی، مسؤول مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ارومیه با اشاره به اختصاص اعتبار 500 میلیون ریالی برای تجهیز کتابخانه های حوزوی در استان گفت: امسال با توجه به رویکرد پژوهشی مدارس علمیه استان کتابخانه های مدارس از نظر منابع جدید تجهیز می شوند.

 

وی در ادامه با اشاره به این که کتابخانه حوزه علمیه نمازی خوی مجهزترین کتابخانه در استان است، تصریح کرد: در حال حاضر بیش از 35 هزار جلد کتاب از منابع مختلف در این کتابخانه مورد استفاده طلاب و اساتید قرار می گیرد.

 

این مسؤول با بیان این که ورود به عرصه کتابخانه های مجازی حوزوی نیازمند تخصیص اعتبارات لازم است، خاطرنشان کرد: نبود اعتبارات کافی در بخش فعالیت های حوزوی در استان اجرای برنامه های پیش بینی شده در خصوص ایجاد کتابخانه های مجازی مدارس علمیه استان را با مشکل مواجه کرده است.

 

حجت الاسلام قهرمانی در ادامه با اشاره به این که در حال حاضر 40 درصد کتاب های کتابخانه مدرسه علمیه مرکز استان موقوفه علمای دینی است، افزود: در سطح استان هشت حوزه علمیه وجود دارد که تمام این حوزه ها مجهز به کتابخانه می باشد که از لحاظ علمی و پژوهشی بسیار غنی است.

 

این مسؤول با اشاره به این که 40 درصد کتابهای کتابخانه حوزه علمیه ارومیه سنگی و سربی است، اظهار کرد: برای احداث کتابخانه مرکزی رایزنی های لازم با مسؤولان انجام گرفته است اما با توجه به نبود مکان مناسب و بودجه کافی این مسأله هنوز در مرحله طرح باقی مانده است.

 

حجت الاسلام قهرمانی همچنین تصریح کرد: متاسفانه تا کنون هیچ بودجه ای از سوی دولت برای احداث کتابخانه مرکزی حوزه های علمیه در نظر گرفته نشده است.

 

مسؤول مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان غربی با اشاره به برنامه هایی برای ارتقای کیفی کتابخانه های حوزه های علمیه استان، بیان داشت: در نظر داریم با خرید نرم افزار کاوش و راه اندازی آن، کتابخانه ها را به سیستم دیجیتال مجهز کنیم./936/ت302/ب

ارسال نظرات