۲۴ آبان ۱۳۹۱ - ۱۷:۱۲
کد خبر: ۱۴۶۸۶۹
آیت الله علم الهدی:

دانشجویان بازیچه جریان‌های سیاسی نشوند

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد مقدس گفت: جنبش دانشجویی باید از هر حرکت و قیامی که برای خدا بودن در آن تحقق ندارد، پرهیز کند در غیر این صورت دانشجو ملعبه جریان‌های سیاسی غیر اسلامی خواهد شد.
ديدار مسؤولان مرکز تخصصي امامت و مهدويت مشهد با آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزا ری رسا در مشهد، آیت الله علم الهدی، امام جمعه مشهد، امروز در اجلاس تشکل های سیاسی اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: جنبش دانشجویی به عنوان یک حرکت ارزشمند قرانی قابل توجه است و این جنبش دانشجویی در حقیقت در بستر این نظام و در فضای جامعه انقلابی ما به عنوان اجرای یک دستور العمل قرانی مورد توجه قرار گرفته است.

 

وی با اشاره به آیه شریفه « قُلْ إِنَّما أَعِظُکُمْ بِواحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنی وَ فُرادی» بیان کرد: در طلیعه رهنمودهای گوناگون و متنوعی که قرآن دارد و هدایت های چند بعدی که در موضوعات مختلف ارائه می دهد در ابتدا اعلام نمی کند که این موعظه است ولی خداوند در این آیه موعظه را بیان کرده است و دستور العملی را به ما می دهد و نکته جالب تر آن که مثل این که قرآن تمامی رهنمودها و همه آثار هدایتی خودش را، در این یک نکته جمع کرده باشد همه را منحصراً به یک چیز موعظه کرده است که اگر این یک نکته در زندگانی فردی و اجتماعی وارد شود تمام مبانی هدایتی قرآن در زندگی مصداق پیدا خواهد کرد و آن همان جنبش است.

 

نماینده خبرگان رهبری اظهار داشت:  منظور از جنبش نه جنبش مطلق و نه حرکت و قیام بی هدف و بی نتیجه و نه جنبشی که قائم به یک هیجان باشد، نیست؛  بلکه جنبشی مراد است که قائم به خدا و برای خدا باشد، شما در هیچ جا همانند قرآن نمی بینید که به مسأله جنبش این چنین با دقت نگریسته باشد که همه ابعاد هدایتی آن را در یک نکته جمع کند و آن نکته عبارت باشد از جنبش برای خدا و قیام کردن برای خدا.

 

امام جمعه مشهد گفت: نکته دومی که در این آیه وجود دارد، این است که مرز بین یک قیام و جنبش را مشخص می کند، معمولا حرکت ها و جنبش ها در نهادهای مختلف متوجه حرکت ها و جنبش های جمعی است و غالباً قیام های فردی معنا ندارد؛ اما در مکتب آموزنده قران جنبش و قیام به جمع خلاصه نمی شود بلکه انسان متحرک و جنبش دار برای خداوند مورد توجه است. اصل در یک جنبش، جنبش جمعی است، آنجا که جنبش و قیام در حوزه جمع امکان پذیر نباشد و انسان ها در حرکتشان مسیری غیر از خدا را انتخاب کردند، شما یک نفر نیز باید قیام نمایید و جنبش برای خدا داشته باشد.

 

وی یادآور شد: در جنبش دانشجویی قبل از تنظیم هر اساس نامه و اصلی، باید آیه شریفه یادشده را مورد توجه قرار داد، چون در این آیه شریفه خداوند اهمیت اصل جنبش و هدفمند بودن و کیفیت آن را بیان کرده است. تشکل باید همان گونه که در آیه آمده است برای خدا باشد و در حیطه کیفیت این یک وظیفه است که هم باید در حوزه جمعی و هم در حوزه فردی مورد توجه قرار گیرد و عمل شود، جنبش دانشجویی باید از هر حرکت و قیام و برنامه و شعاری که برای خدا بودن در آن تحقق ندارد، پرهیز کند در غیر این صورت دانشجو ملعبه جریان‌های سیاسی غیر اسلامی خواهد بود./932/پ202/س

 

ارسال نظرات