۲۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۸
کد خبر: ۱۴۶۹۸۴
در واکنش به بمباران غزه؛

اخوان المسلمین مصر:رژیم صهیونیستی بر پایه قتل و تروریسم بنا شده است

خبرگزاری رسا ـ اخوان المسلمین مصر، بمباران غزه توسط جنگنده های صهیونیستی را به شدت محکوم کرد و از شهروندان مصری خواست امروز و فردا در اعتراض به این جنایت در سراسر این کشور تظاهرات کنند.
اخوان المسلمين مصر

 

به گزارش خبرگزاری رسا، اخوان المسلمین مصر با صدور پیامی، بمباران غزه توسط جنگنده های رژیم صهیونیستی که منجر به شهادت جمعی از مردم و مبارزان مقاومت اسلامی و در راس آنان احمد الجعبری از فرماندهان جنبش حماس شد را به شدت محکوم کرد.

 

در این پیام آمده است: ارتش صهیونیستی که از روز اول بر پایه قتل و تروریسم تاسیس شده است، در اقدامی جنایتکارانه به غزه حمله کرد و چندین تن از مردم فلسطین که احمد الجعبری از فرماندهان حماس در راس آنان قرار دارد را به شهادت رسیدند.این جنایت نشان دهنده اوج وحشی گری، نژاد پرستی و پافشاری رژیم بر تهدید امنیت منطقه است.

 

اخوان المسلمین افزود: این جنایت ها در پرتو حمایت آمریکا از این رژیم و حمایت همه جانبه معنوی و تجهیزات نظامی صورت می گیرد، سازمان ملل نیز از رژیم صهیونیستی حمایت می کند و در برابر تلاش های فلسطین برای پذیرفته شدن به عنوان کشوری مستقل ایستاده است. سکوت کشورهای غربی و تماشای جنایت علیه مردم فلسطین نیز این رژیم را به عربده کشی و جنایت بیشتر ترغیب می سازد.

 

این جنبش از سکوت کشورهای عربی در قبال جنایت های مستمر رژیم اشغالگر علیه فلسطین به شدت انتقاد کرد و اظهار داشت: متاسفانه کشورهای عربی نیز در برابر ریخته شدن خون ملت فلسطین سکوت اختیار کرده و هیچ عکس العملی نشان نمی دهند.، ما باید با برگزاری نشست در اتحادیه عرب به بررسی این جنایت ها پرداخته و راهی برای پایان گستاخی اسرائیل بیاندیشیم. سازمان همکاری اسلامی نیز باید جلسه ای برگزار کند و با کشورهای عضو جنبش عدم تعهد و کشورهای آفریقایی جهت قطع ارتباط دیپلماسی و تجاری با رژیم صهیونیستی تماس برقرار سازد.

 

اخوان المسلمین بر لزوم قطع روابط دیپلماسی و تجاری با رژیم صهیونیستی تاکید کرد و ادامه داد: دولت مصر باید این اقدام را انجام دهد تا الگویی برای کشورهای عربی و اسلامی که با رژیم صهیونیستی رابطه دارند، قرار گیرد، همچنین از دولت مصر می خواهیم نامه ای به ایالات متحده ارسال و از این کشور بخواهد که در کنار حق و عدالت و حقوق بشر و حق ملت ها بایستد. شورای امنیت نیز باید مواضع خود را در قبال این جنایت ها اعلام کند و قطعنامه ای علیه رژیم اشغالگر تصویب کند یا این که حامیان این رژیم را رسوا سازد.

 

در ادامه این پیام آمده است: مقامات فلسطینی باید همکاری امنیتی با ارتش اشغالگر صهیونیستی را فورا لغو کند، زندانیان حماس و جهاد اسلامی را آزاد سازد، آزادی کاملی به ملت فلسطین برای نشان دادن نظرات خود بدهد و در جهت تحقق آشتی ملی میان گروه های مختلف این کشور تلاش کند.

 

اخوان المسلمین در بخش پایانی این پیام از همه اعضای این جنبش و همه مصری ها خواست پس از نماز عصر امروز در برابر مساجد بزرگ همه شهرها و نماز جمعه فردا در برابر مسجد الازهر تجمع کرده و خشم و نفرت خود را از جنایت صهیونیست ها اعلام کنند./980/ب902/د

ارسال نظرات