۲۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۳۹
کد خبر: ۱۴۶۹۹۰
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی:

درک حقیقی معانی قرآن انسان را به سعادت حقیقی می رساند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام و المسلمین قرائتی با تأکید براین که متأسفانه هنوز معانی قرآنی را به خوبی حس نکرده ایم، تصریح کرد: درک حقیقی معانی کلمات قرآنی انسان را به کمال و سعادت حقیقی می رساند.
درک حقیقی معانی قرآن انسان را به سعادت حقیقی می رساند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در گرگان، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، رییس ستاد اقامه نماز کشور امروز در جمع مدیران استان گلستان بر توجه بیشتر به قرآن و تفسیر در جامعه اسلامی تأکید کرد و گفت: در کنار سخنرانی ها باید خواندن قرآن و تفسیر بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

 

وی با بیان این که باید بهره گیری از مفاهیم ناب قرآنی در بخش های مختلف جامعه بیشتر شود، افزود: علاوه بر این تلاش شود تا تبلیغات قرآن در جامعه پر رنگ تر شود.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با تأکید براین که متأسفانه هنوز معانی قرآنی را به خوبی حس نکرده ایم، تصریح کرد: درک حقیقی معانی کلمات قرآنی انسان را به کمال و سعادت حقیقی می رساند.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور در ادامه سخنان خود به هتاکی دشمنان اسلامی نسبت به ارزش ها و مقدسات دینی، تصریح کرد: این گونه حرکت ها نشان دهنده اوج ذلت و ضعف دشمنان است.

 

وی با بیان این که این گونه هتک حرمت ها زمینه تقویت وحدت و همدلی امت اسلام را فراهم کرده است، بیان داشت: مسلمانان جهان در برابر هر گونه هتاکی نسبت به مقدسات دینی با قدرت ایستادگی خواهند کرد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی در ادامه سخنان خود با بیان این که یک یا حسین گفتن ملت ایران اسلامی قدرتی همانند و یا بیشتر از انرژی هسته ای دارد، ادامه داد: با یک یا حسین 70 میلیون ایرانی سیاه پوش می شوند.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اوج اسلام خواهی در سراسر جهان، بیان داشت: امروز مردم عاشق و تشنه معارف دینی و اسلام ناب هستند، این عشق و ارادت به اسلام و اهل بیت (ع) در هیچ دوره ای تا این اندازه نبوده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائنی با تأکید بر این که قرآن باید از مهجوریت و اهل بیت(ع) نیز از مظلوبیت بیرون آیند، خاطرنشان کرد: قرآن و اهل بیت(ع) عامل سعادت امت اسلام هستند.

 

رییس ستاد اقامه نماز کشور در بخش دیگری از سخنان خود به نقش روحانیت در ترویج ارزش های ناب دینی در جامعه به ویژه میان نسل جوان اشاره کرد و گفت: تبلیغ چهره به چهره یکی از مؤثرترین شیوه تبلیغ دین است که مبلغان دینی باید بیشتر آن را مورد توجه قرار دهند.

 

وی بر ضرورت تقویت ارتباط مبلغان دینی با مردم به ویژه نسل جوان تأکید کرد و ادامه داد: تعامل بیشتر روحانیت با نسل جوان مانع از تحقق اهداف شوم دشمنان خواهد شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی با مهم ارزیابی کردن حضور بیشتر نسل جوان در مساجد، گفت: وظیفه مبلغان دینی در جذب جوانان به مسجد به عنوان یک پایگاه مهم دینی بسیار حائز اهمیت است./950/پ202/ب

ارسال نظرات