۲۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۱۴۶۹۹۲

منطقه شیعه نشین الشرقیه عربستان سیاه پوش شد

خبرگزاری رسا ـ شهرهای مختلف منطقه شیعه نشین الشرقیه عربستان در آستانه فرارسیدن ماه محرم الحرام سیاه پوش شدند.
عزاداري در عربستان

 

به گزارش خبرگزاری رسا، شهرهای شیعه نشین عربستان سعودی در آستانه فرارسیدن ماه محرم الحرام سیاه پوش شده و عزاداران حسینی خود را برای برگزاری باشکوه عزای سرور و سالار شهیدان آماده کرده اند.

 

جوانان از روزهای گذشته اقدام به نصب پرچم های سیاه بر بام خانه ها و حسینه ها کرده و پلاکارهای مرتبط با ماه محرم را در اماکن مختلف نصب کرده اند.

 

رؤسای هیأت های عزاداری نیز حسینیه ها و اماکنی که قرار است عزای حسینی در آنها برگزار شود را آماده و همه امکانات لازم برای برگزاری باشکوه مجلس عزاداری اباعبدالله الحسین(ع) را تدارک دیده اند.

 

مسؤولان مجالس حسینی با تاکید بر این که خدمت به اباعبدالله(ع) را افتخاری برای خود می دانند، تاکید کردند که حاضرند جان خود را همانند یاران امام حسین(ع) تقدیم سازند.

 

با وجود آنکه مقامات آل سعود به بهانه های مختلف با برگزاری عزاداری حسینی در شهرهای شیعه نشین خصوصا قطیف و الاحساء مخالفت می کنند، اما مجالس حسینی از اهمیت فوق العاده ای نزد شیعیان عربستان برخوردار است.

 

شیعیان برخی از شهرهای عربستان به دلیل برخورد امنیتی نیروهای آل خلیفه با عزاداران حسینی به صورت مخفیانه در منازل حضور می یابند و برای سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) عزاداری می کنند.

 

تعدادی از حسینیه های الاحساء عربستان، سال گذشته از سوی مقامات این کشور تعطیل شدند و نیروهای امنیتی نیز همه پرچم های سیاه و نمادهای عزاداری را از این اماکن برداشتند./980/ب902/د

ارسال نظرات