۲۶ آبان ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۲
کد خبر: ۱۴۷۰۸۸
معاون شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور:

امام راحل، سنت فراموش شده نماز جمعه را احیا کرد

خبرگزاری رسا ـ معاون شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور به برکات برگزاری نماز جمعه اشاره کرد و گفت: امام راحل با قیام خود، سنت فراموش شده نماز جمعه را احیا کرد.
اقامه نماز جمعه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در سوادکوه، حجت الاسلام سید احمد تقوی، معاون گزینش شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور امروز در مراسم تودیع و معارفه امام جمعه شهر زیراب استان مازندران گفت: برگزاری جلسه شورای اداری در روز تعطیل به خاطر نماز جمعه از دلایل اهمیت و ارزش نماز جمعه در نظام اسلامی است.

 

وی به نگاه ویژه بزرگان دینی به نماز جمعه اشاره و خاطر نشان کرد: برگزاری نماز جمعه به صورت جماعت و تنها با اذن ولی فقیه و عدم برگزاری دو نماز جمعه تا شعاع شش کیلومتری از اهمیت و برکات نماز جمعه برای جامعه است.

 

حجت الاسلام تقوی، انتخاب امام جمعه بومی را به دلیل اشراف به منطقه موجب تسریع در رفع مشکلات توصیف کرد و با تقدیر از تلاش های حجت الاسلام احمد محمودیان، امام جمعه سابق این شهر گفت: قدر نظام و ارزش های آن را بدانیم.

 

معاون گزینش شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور به برکات برگزاری نماز جمعه اشاره کرد و گفت: امام راحل با قیام خود، سنت فراموش شده نماز جمعه را احیاء کرد.

 

وی با بیان این که دشمنان نظام اسلامی همواره از پایگاه نماز جمعه هراس داشته و دارند، خاطرنشان کرد: نماز جمعه بستر اتحاد و همدلی ملت ایران را فراهم می کند و این مسأله در 33 سال اخیر به وضوح قابل مشاهده است.

 

حجت الاسلام تقوی، تفرقه و اختلاف را حربه دشمنان اسلام و انقلاب برای ضربه زدن به ارزش های دینی و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: مردم و مسؤولان باید زیر چتر نماز جمعه زمینه تقویت وحدت و انسجام میان خود را فراهم کنند.

 

معاون شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به این که ائمه جمعه رسالت سنگینی در خنثی کردن توطئه های دشمنان اسلام و انقلاب دارند، بیان داشت: این شخصیت تأثیرگذار نظام اسلامی هر هفته با بیان مسائل دینی و سیاسی مردم را نسبت به شرایط کنونی و نقشه های شوم دشمنان آگاه می کنند.

 

حجت الاسلام محمد زمان رضایی، امام جمعه جدید شهر زیراب نیز در ادامه این مراسم با اشاره به فرارسیدن ماه محرم، گفت: قیام امام حسین (ع) به دلیل اخلاص آن موجب پیرورزی خون بر شمشیر شده است.

 

وی کسب مسؤولیت در نظام اسلامی را متفاوت از دیگز نظام ها دانست و خاطر نشان کرد: پایه های صندلی مسؤولیت در نظام اسلامی بر روی خون شهداء قرار دارد و مسؤولیت ما را مقدس تر و حساس تر می کند.

 

باقری، فرماندار سوادکوه نیز در این مراسم با تقدیر از فعالیت های حجت الاسلام احمد محمودیان امام جمعه سابق زیراب و حجت الاسلام علی رضا نژاد امام جمعه موقت زیراب و شهرداری و شورای اسلامی شهر زیراب به دلیل میزبانی این مراسم به ارزش و اهمیت نماز جمعه اشاره کرد و گفت: برگزاری نماز جمعه در 700 شهر کشور از آرزوهای شهداء بوده است.

 

فرماندار سوادکوه، افزود: خوشحالیم که در سه شهر سوادکوه شاهد برگزاری نماز جمعه هستیم./950/پ202/ب

ارسال نظرات