۳۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۱
کد خبر: ۱۴۷۴۱۳

فعالیت 3هزار بسیجی در مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی

خبرگزاری رسا ـ فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی از فعالیت بیش از سه هزار بسیجی در عرصه‌ علمی تبلیغی، فرهنگی و سازندگی منطقه ارسباران خبر داد.
سردار علي‌اکبر پورجمشيديان، فرمانده سپاه عاشوراي آذربايجان‌شرقي

سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان شرقی امروز در حاشیه بازدید فرمانده کل سپاه از مناطق زلزله‌زده ارسباران در گفت‌وگو با خبرنگار اعزامی خبرگزاری رسا اظهار داشت: 3 هزار نفر بسیجی، پاسدار و پیشکسوت در مناطق زلزله‌زده در حال فعالیت هستند، افزون بر این‌که 300 دستگاه ماشین‌آلات مهندسی در امر آواربرداری و حمل و نقل مصالح فعالیت می‌کنند.

 

وی با اشاره به این‌که سپاه و بسیج تمام امکانات و تجهیزات خود را برای تسریع در امر سازندگی به منطقه ارسباران ارسال کرده است، افزود: سپاه در زلزله ارسباران 40 دستگاه کمپرسی صفر کیلومتر خریداری و در این منطقه به کارگیری کرد، این در حالی است که در برخی روستاهای صعب‌العبور از ساخت و ساز غافل نبودیم و فقط برای حمل مصالح به این مناطق، سه مرحله کار انجام می‌شود.

 

پورجمشیدیان با بیان این‌که سپاه عاشورا ساخت 2 هزار واحد مسکونی در روستاهای زلزله‌زده شهرستان‌های اهر، هریس و ورزقان را تعهد کرده است، گفت: ساخت این واحدها تحت مدیریت قرارگاه بازسازی شهید شفیع‌زاده و با مشارکت و همکاری سپاه استان‌های اردبیل، زنجان، مازندران، قم، اصفهان و کرمانشاه صورت گرفته است.

 

فرمانده سپاه عاشورا با بیان این‌که تلاش می‌شود حداقل یک‌هزار واحد از اماکن مسکونی زلزله‌زدگان نیز حداکثر تا 20 آذر به زلزله‌زدگان واگذار شود، اظهار کرد: 300 واحد مسکونی دیگر که بیشتر ساکنان فصلی هستند برای سال 92 می‌ماند.

 

وی با اشاره به برودت هوا در مناطق زلزله‌زده و بارش‌های اخیر گفت: با هماهنگی فرمانده کل سپاه پتو و کیسه‌های خواب موجود در انبار لجستیک سپاه در بین ساکنان مناطق دور افتاده توزیع می‌شود، البته با همکاری وزارت دفاع بیش از 50 هزار بادگیر گرم‌کننده وارد استان شده و در اختیار مردم مناطق صعب‌العبور مناطق زلزله‌زده قرار می‌گیرد.

 

سردار پورجمشیدیان با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در جریان بازدید از مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی گفت: امیدواریم با پیشرفت به وجود آمده و ایجاد زیرساخت‌های لازم مهاجرت معکوس در این مناطق اتفاق افتاده و ساکنان فصلی این مناطق که در شهرهای دیگر زندگی می‌‌کنند بازگشته و جزو ساکنان دائمی این مناطق شوند.

 

وی با تأکید بر این‌که با کسی تعارف نداریم و اگر کم‌کاری شود، انتقاد می‌کنیم، افزود: به حق تلاش‌های خوبی چه از سوی دولت و چه از سوی خیرین مردمی انجام شده و به دنبال رفع مشکل مردم هستند اما با توجه به وسعت 5 هزار کیلومتری، فصل سرما و کوهستانی بودن منطقه کار مشکل است.

 

فرمانده سپاه عاشورا با بیان این‌که در برخی مناطق و روستاها وجود مشکلات فرهنگی کار را با مشکل مواجه کرده است، گفت: در زلزله بم آواربرداری یک سال و نیم طول کشید، این در حالی بود که این موضوع در زلزله ورزقان بسیار کوتاه مدت بود. روندی که سازندگی زلزله ورزقان طی کرد در آمریکا و اروپا نیز نظیر نداشت./935/ت302/ب

ارسال نظرات