۱۴ آذر ۱۳۹۱ - ۲۱:۵۰
کد خبر: ۱۴۸۷۹۶

طلاب جهادگر مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی تجلیل شدند

خبرگزاری رسا ـ همزمان با برگزاری همایش استانی شکوه هجرت گروه های جهادی در تبریز طلاب نمونه جهادگر در مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان‌شرقی مورد تجلیل قرار گرفتند.
سردار علي‌اکبر پورجمشيديان، فرمانده سپاه عاشوراي آذربايجان‌شرقي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، سردار علی‌اکبر پورجمشیدیان، فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی روز گذشته در همایش استانی شکوه هجرت گروه های جهادی در تبریز اظهار داشت: حضور اقشار مختلف جهادگر و بسیجی در مراحل مخلف آواربرداری و بازسازی منطقه زلزله‌زده ارسباران قابل تقدیر و ارزشمند است.

 

وی با بیان این‌که سپاه و بسیج کارنامه درخشانی در بازسازی مناطق زلزله‌زده از خود به یادگار گذاشت، خاطرنشان کرد: سپاه پاسداران با احساس تکلیف و مسؤولیت دینی و انسانی از نخستین ساعات وقوع زلزله در شهرستان های اهر، هریس و ورزقان با تمام توان و قوا در منطقه حاضر و از هیچ تلاشی دریغ نکرده است.

 

فرمانده سپاه عاشورای آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که در سه ماه گذشته امکان ساخت دو هزار واحد مسکونی و هفت هزار واحد چند منظوره و همچنین ساخت شش هزار اتاقک از سوی گروه های جهادی بسیج فراهم شد، تصریح کرد: گروه‌های جهاد بسیج در آستانه فرا رسیدن فصل سرما نهایت تلاش خود را برای تحویل واحدهای ضروری داشته اند.

 

وی با تأکید بر این‌که بسیجیان باید تلاش های خود را برای رفع مشکلات مردم زلزله‌زده به صورت شبانه روزی معطوف کنند، تصریح کرد: مسؤولیت پذیری و مطالبه‌گری طلاب و دانشجویان جهادگر بسیجی موجب شد تا مجموعه سپاه و بسیج حادثه تلخ زلزله 21 مرداد را به فرصتی برای رشد و تعالی منطقه ارسباران تبدیل کند.

 

همچنین سرهنگ صفر قایمی، مسؤول سازمان بسیج سازندگی سپاه عاشورا هدف از برگزاری این همایش را انتقال تجربه جهادگران و تقدیر از گروه های جهادی اعلام کرد و گفت: 153 گروه جهادی در استان تشکیل شده که از این تعداد 49 گروه دارای فعالیت در بخش های عمرانی، فرهنگی، بهداشتی و فرهنگی هستند.

 

وی هدف از فعالیت گروه‌های جهادی طلبه و دانشجو را محرومیت زدایی و خدمت رسانی به مردم مناطق محروم دانست و افزود: شرکت در فعالیت های سازندگی و عمرانی بسیج سازندگی مناسب ترین و بهترین راه برای اشتغال جوانان در جهت پیشرفت نظام جمهوری اسلامی ایران، است.

 

گفتنی است، در پایان این مراسم از 10 طلبه نمونه جهادگر و تعدادی از دانشجویان بسیجی فعال در مناطق زلزله‌زده استان آذربایجان‌شرقی تجلیل به عمل آمد./935/پ203/ب

ارسال نظرات