۱۶ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۴۴
کد خبر: ۱۴۸۹۵۹
چند خبر کوتاه از شمال غرب؛

گردهمایی معاونان تهذیب مدارس علمیه آذربایجان‌شرقی به تعویق افتاد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی معاونان تهذیب مدارس علمیه برادران سراسر آذربایجان‌شرقی که قرار بود امروز برگزار شود، به زمان دیگری موکول شد.
اخبار کوتاه

حجت‌الاسلام حیدر بی‌غمی، مدیر اداره تهذیب مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: قرار بود گردهمایی معاونان تهذیب مدارس علمیه برادران سراسر آذربایجان‌شرقی امروز در مرکز مدیریت استان برگزار شود که بنا به دلایلی به زمان دیگری موکول شد.

 

وی خاطرنشان کرد: این گردهمایی دوشنبه هفته آینده از ساعت 9 صبح با حضور معاونان تهذیب 10 مدرسه علمیه برادران استان همراه خواهد بود که هدف از این نشست تبیین برنامه‌های معاونت تهذیب مدارس و همچنین بررسی راهکارهای ترویج مبانی اخلاقی و تهذیبی همراه با مسائل آموزش دروس حوزوی است.

 

بنا بر این گزارش، امروز آزمون سراسری مسابقه قرآن و حدیث طلاب مدارس علمیه استان نیز در مرکز مدیریت حوزه علمیه آذربایجان‌شرقی برگزار شد.

 

دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در پردیس شهید بهشتی زنجان افتتاح شد

 

همزمان با روز دانشجو دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه در پردیس شهید بهشتی زنجان امروز با حضور حجت الاسلام فرجی، امام جمعه موقت زنجان،مسؤول دفتر نهاد رهبری دانشگاه‌های استان زنجان افتتاح شد.

 

گفتنی است، در مراسم افتتاح این دفتر رییس پردیس شهید بهشتی زنجان و امام جمعه موقت زنجان سخنرانی کردند.

 

مسابقات قرآن و عترت دانشگاه‌های مراغه آغاز شد

 

هجدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشجویان، اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مراغه با شرکت یک هزار و 500 نفر برگزار شد.

 

علیرضا صفامهر، رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مراغه در مراسم آغاز به کار هجدهمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشجویان و اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی مراغه اظهار داشت: این دوره از مسابقات با حضور اساتید و دانشجویان 11 مرکز آموزش عالی، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه مراغه به میزبانی این دانشگاه برگزار شد.

 

وی با بیان اینکه این مسابقه هر ساله به همت کانون قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی برگزار می‌شود، افزود: دانشجویان در رشته‌های تفسیر قرآن، ترجمه قرآن به فارسی، ترجمه قرآن به انگلیسی، زیارت و ادعیه، احکام، نهج البلاغه، زندگانی چهارده معصوم ‌(ع) و زندگانی پیامبر اسلام‌ (ص) شرکت کرده‌اند.

 

بنابر این گزارش، در این دوره از مسابقات دانشجویان و استادان در پاسخ به جریان ضداسلامی هتک حرمت به ساحت پیامبر اسلام ‌(ص)، استقبال بی‌نظیری از رشته زندگی پیامبر(ص) داشته‌اند./935/د101/ب

ارسال نظرات