۱۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰
کد خبر: ۱۴۹۰۳۴
امام جمعه خوی:

آمریکا به دنبال مصادره انقلاب مصر است

خبرگزاری رسا ـ عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌غربی گفت: وضعیت موجود به نفع استکبار و استعمارگران و به ضرر مردم و دولت مصر است، نباید مسیر انقلاب اسلامی مردم این کشور با برخی تصمیم‌ها منحرف شود.
امام جمعه شهرستان خوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در خوی، حجت الاسلام سیدرضی موسوی شکوری، عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌غربی امروز در خطبه‌های نماز جمعه شهر خوی با اشاره به شکار پهپاد جاسوسی آمریکا از سوی نیروی دریایی سپاه اظهار داشت: شکار دومین هواپیمای جاسوسی آمریکا ضربه مهلکی بر سرویس‌های اطلاعاتی استکبار خواهد بود.

 

وی با تقدیر از دلاورمردان نیروی دریایی سپاه خاطرنشان کرد: این اقدام شجاعانه از یک طرف قدرت بازدارندگی سپاه پاسداران را در خاورمیانه تثبیت کرد و از سوی دیگر شکست مفتضحانه دیگری بر آمریکا و رژیم صهیونیستی تحمیل کرد و قدرت نظامی جمهوری اسلامی را به رخ جهانیان کشید.

 

حجت الاسلام شکوری با تأکید بر این‌که هرگونه تحرک و اقدام دشمنان در آب‌های آزاد، مرزهای هوایی و زمینی از سوی نیروهای مسلح کشور رصد و ردگیری می شود، تصریح کرد: دشمنان بدانند که در صورت حماقتی دیگر و یا تجاوز احتمالی به مرزهای ایران اسلامی با پاسخ کوبنده سپاه، ارتش و بسیج مواجه خواهند شد.

 

امام جمعه خوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به درگیری‌های داخلی در کشور مصر گفت: نقش آفرینی آمریکا و پس مانده های رژیم سابق و سیاستمداران وابسته در ناآرامی‌های مصر کاملا ملموس است، در چنین شرایطی اگر ملت مسلمان مصر غفلت کنند و نتوانند بحران‌ها را مدیریت کنند، آمریکا انقلاب آنان را مصادره خواهد کرد.

 

عضو شورای استانی حوزه علمیه آذربایجان‌غربی هوشیاری و آگاهی تمام اقشار مردم مصر را لازمه مقابله با فتنه‌های داخلی دانست و تصریح کرد: وضعیت موجود به نفع استکبار و استعمارگران و به ضرر مردم و دولت مصر است، نباید مسیر انقلاب اسلامی مردم این کشور با برخی تصمیم‌ها منحرف شود.

 

وی در ادامه با اشاره به سالگرد ارتحال آیت الله گلپایگانی اظهار داشت: ایفای نقش محوری در نگهبانی و پاسداری از حوزه علمیه به ویژه در طول 14 سال پس از تبعید رهبر کبیر انقلاب اسلامی، تربیت صدها شاگرد، تأسیس مراکز متعدد علمی، تحقیقی، درمانی و خدماتی همراهی با امام راحل در طول سال‌های مبارزه علیه رژیم پهلوی از جمله خدمات ماندگار آن فقیه بزرگوار است.

 

حجت الاسلام شکوری در پایان به ادامه سلسله مباحث اخلاقی در خطبه‌های نماز جمعه پرداخت و دروغ را یکی از بدترین رذائل اخلاقی و گناهان کبیره مورد بررسی قرار داد و گفت: امام حسن عسگری(ع) می فرمایند؛ تمامی پلیدی‌ها در یک خانه قرار داده شده و کلید آن دروغ است./935/پ202/ب

ارسال نظرات