۱۸ آذر ۱۳۹۱ - ۱۵:۱۷
کد خبر: ۱۴۹۱۲۴
حجت الاسلام ذوالنور:

حمله نظامی به سوریه منجر به وقوع جنگ جهانی می شود

خبرگزاری رسا ـ دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور با اشاره به وجود احتمال حمله نظامی آمریکا و هم پیمانانش علیه سوریه، گفت: انجام چنین ریسک بزرگی جاهلانه است،‌ اما گاهی اوقات مشاهده شده که دشمنان ما در منطقه دست به جهالت هایی زده و ریسک آن را به جان خریده اند.
حجت الاسلام ذوالنور

حجت الاسلام مجتبی ذوالنور در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، در تحلیل شرایط کنونی سوریه اظهار داشت: مخالفین بشار اسد کم کم از انجام عملیات های خرابکارانه و تروریستی محض نا امید شده و تنها به تهدید نظامی آمریکا و هم پیمانانش دلخوش هستند.


وی با بیان این که آمریکا و هم پیمانانش برای حمله نظامی علیه سوریه موانع مهمی سر راه خود دارند، گفت: آنها نگران هستند که در صورت این اقدام جبهه دیگری متشکل از چین، سوریه، ایران و کشورهایی از این دست در مقابل آنها متحد شوند بنا براین می دانند که این کار ریسک بزرگی بوده و ممکن است منجر به جنگ جهانی گسترده ای شود.


دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور با اشاره به راه اندازی سیستم دفاع ضد موشکی پاتریوت ترکیه در مرز سوریه، بیان داشت: این اقدام که با مجوز ناتو صورت گرفته نشانه این است که آنها در حال آماده کردن مقدمات حمله نظامی هستند، آنها با این کار می خواهند در سوریه منطقه پرواز ممنوع اعلام کنند.


حجت الاسلام ذوالنور با اشاره به وجود دلایل متعدد عقلی برای جلوگیری از حمله نظامی علیه سوریه، در عین حال این اتفاق را محتمل دانست و گفت: گاهی دشمنان ما در منطقه دست به جهالت هایی زده و تبعات کارهایی با ریسک بالا را به جان خریده اند.


حمایت ویژه مردم و ارتش توانمند به دولت سوریه قدرت داده است
وی مواضع دولت بشار اسد در برابر شورشیان را بسیار محکم دانست و تصریح کرد: اکثر مردم سوریه پشتیبان دولت هستند هرچند مخالفانی هم وجود دارد اما در مقایسه با طرفداران جمعیت حامی اسد محدود هستند.


جانشین پیشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همسایگی با رژیم غاصب صهیونیست را موجب توانمندی روز افزون ارتش سوریه عنوان کرد و گفت: احتمال تهدید نظامی اسرائیل موجب رشد و نمو ارتش این کشور شده است.

 

دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور یکی دیگر از دلایل قدرت دولت بشار اسد را سازماندهی و آماده سازی نیروهای مردمی سوریه خواند و ابراز داشت: سربازان مردمی در قالب نیروهای موسوم به جیش الشعب فعال و آماده به کار هستند؛ اگر در جایی ارتش سوریه به دلیل کلاسیک بودن و عملکرد سنگین کارایی لازم را نداشته باشد اینها می توانند بسیار منعطف و توانمند این نقیصه را جبران کنند.


دلایل ناکامی سازمان ملل در اجرای آتش بس
حجت الاسلام ذوالنور در تبیین دلایل ناکامی سازمان ملل در اجرای طرح آتش بس، گفت: موافقت آمریکایی ها با این طرح به صورت سوری و ظاهری بود؛ از سوی دیگر تروریست ها فرسایشی شدن جنگ را به ضرر خود می دانند و آتش بس را به دلایل مختلف به نفع بشار اسد می دانستند.


وی افزود: اجرای آتش بس فرصتی برای استراحت و تجدید قوای ارتش سوریه را فراهم می آورد و همچنین شرایط را برای تقویت راههای سیاسی و حل حقوقی موضوع هموار می کرد و این اصلا به نفع تروریست ها نیست.


جانشین پیشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی حیات گروهای مخالف را وابسته به ادامه عملیات های تروریستی دانست و گفت: آنها یک گروه سیاسی سازمان یافته نیستند بلکه قدرت های شیطانی بزرگ برای اجرای مأموریت آنها از چندین کشور آورده اند تا بتوانند جبهه ای در مقابل دولت بشار اسد تشکیل دهند؛ با قبول آتش بس شورشیان دیگر از این طریق تغذیه نخواهند شد.


دبیرکل کنگره شهدای روحانی کشور در توضیح یکی دیگر از دلایل نقض آتش بس از سوی گروه های تروریستی، ابراز داشت: آنها نگران بودند در این فرصت بشار اسد به یک نقشه راه و طراحی بهتری برای قلع و قمع کردن تروریست ها دست پیدا کند./928/ت302/ج

ارسال نظرات