۲۶ آذر ۱۳۹۱ - ۲۱:۳۶
کد خبر: ۱۵۰۱۵۴
استاد حوزه علمیه:

بیداری اسلامی موانع تحول هندسه قدرت جهانی را برطرف کرد

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه با تبیین دیدگاه غرب نسبت به اندیشه پیشرفت و علوم انسانی تصریح کرد: آنها معرفت‌شناسی را بر اساس حس‌گرایی و چیزهایی از این قیبل بنیان گذاشتند و به این تنیجه رسیدند که خدا باید از صحنه برود و انسان را به‌جای خدا گذاشتند.
نشست «مشارکت گروه‌ها و  نخبگان علمي حوزه و دانشگاه در روند تحول هندسه قدرت جهاني»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عبدالجواد رامین‌فر،استاد حوزه علمیه، روز گذشته در نشست «مشارکت گروه‌ها و  نخبگان علمی حوزه و دانشگاه در روند تحول هندسه قدرت جهانی» در دانشگاه عالی دفاع ملی با اشاره به تفاوت آورده‌ها و داده‌های علوم غربی با علوم اسلامی اظهار داشت: غربی‌ها اندیشه پیشرفت را بر مادیات متمرکز و نگاه به انسان و جهان را بر اساس مادیات پایه ریزی کردند.

وی با بیان این که دیدگاه غربی‌ها نسبت به علوم انسانی با آنچه ما درک می‌کنیم بسیار متفاوت است گفت: آنها معرفت‌شناسی را بر اساس حس‌گرایی و چیزهایی از این قیبل بنیان گذاشتند و به این نتیجه رسیدند که خدا باید از صحنه برود و انسان را به‌جای خدا گذاشتند.

حجت‌الاسلام رامین‌فر پایه روان‌شناسی در ایران را دیدگاه‌های غربی دانست و گفت: دیدگاه‌های غربی برای انگیزه‌های روان‌شناختی جایی باقی نگذاشتند و همچنین هستی‌شناسی را هم با همین دیدگاه مورد مطالعه قرار دادند.

این استاد حوزه علمیه به‌دست آمدن نتایجی متفاوت با آنچه ما به‌دنبالش هستیم را دستاورد دیدگاه غرب نسبت به علوم انسانی عنوان کرد و بیان داشت: اساس دموکراسی که از دیدگاه ما دین‌باوران و مسلمانان امری نامقدس و نجس تلقی می‌شود، این است که خدا حذف شود و انسان به‌جای او بنشیند.

وی اظهار داشت: در زمینه علوم انسانی دیگر مانند اقتصاد ما می‌توانیم قواعد اسلامی را بر آن منطبق کنیم اما در اجرا با پدیده ناپایداری پول مواجه می‌شویم و این به بانک جهانی برمی‌گردد که اداره‌کنندگان آن صهیونیست‌ها هستند و در واقع از ما برای اداره صهیونسیم مالیات می‌گیرند.

 عضو سابق هیئت علمی مؤسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی(ره) با تأکید بر این که برای رسیدن به هندسه جهانی قدرت تنها ارائه فرمول‌های ذهنی و علمی محض کافی نیست عنوان داشت: ما باید در جهت برداشتن موانع راهمان از علوم راهبردی و کاربردی برای تطبیق استفاده کنیم.

این استاد حوزه علمیه ابراز داشت: بیداری اسلامی اقدام مهمی برای برداشتن موانع تحول هندسه قدرت جهانی بود که مقام معظم رهبری تأکید کردند جهان در یک گذر تاریخی قرار دارد.

وی با اشاره به این که در حوزه علوم تجربی نباید به مباحث نظری اکتفا کرد تصریح کرد: علوم تجربی با ید به سمت کاربردی شدن بروند که تجسم آن در صنعت است و اگر بخواهیم پیشرفت همه‌جانبه داشته باشیم، باید جنبه کاربردی علوم را تقویت کنیم./956/پ202/ب

ارسال نظرات