۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۲:۱۸
کد خبر: ۱۵۰۱۷۱
امام جمعه نکا:

وحدت حوزه و دانشگاه زمینه ساز رشد و بالندگی ایران اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه نکا گفت: وحدت حوزه و دانشگاه لازمه رشد و بالندگی ایران اسلامی است.
حجت الاسلام محمد باقر محمي لاييني، امام جمعه نکا،

حجت الاسلام محمد باقر محمدی لایینی، امام جمعه نکا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در نکا افزود: وحدت و همکاری حوزه و دانشگاه به عنوان دو پایگاه فکری و علمی باید مورد توجه خاص باشد تا تعالی و پیشرفت حاصل شود.

 

وی اظهار داشت: امام (ره) با ایجاد روحیه وحدت، برادری و یکپارچگی در جامعه ایران به ویژه بین دانشگاه و حوزه زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را فراهم کرد و ما باید در ادامه این راه استوارتر گام برداریم.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی، بیان داشت: تحکیم وحدت حوزه و دانشگاه در راستای مقابله با استکبار و جلوگیری از تاثیرگذاری سیاست های اختلاف انگیز دشمنان است.

 

وی یادآور شد: پیشرفت همه جانبه کشور در گرو تقویت وحدت حوزه و دانشگاه و تلاش این دو نهاد برای تحقق آرمان های امام راحل است.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی گفت: تعامل علمی و فرهنگی زمینه ساز وحدت در حوزه و دانشگاه است.

 

امام جمعه نکا گفت: حوزه و دانشگاه برای توسعه و سربلندی ایرن تلاش می کنند بنابر این باید با شناخت ظرفیت های فراوان یکدیگر بر عزت نظام اسلامی اثر گذار باشند.

 

حجت الاسلام محمدی لایینی تصریح کرد: امروز تقویت اخلاق و معنویت در دانشگاه یک مسأله بسیار مهم است که باید به درستی در دانشگاه انجام شود و رسالت حوزه در نهادینه کردن این امر در دانشگاه ها بسیار سنگین است.

 

وی افزود: این وحدت پیوند تلفیق تجربه و ارزش است و برای رسیدن به سعادت به تزکیه و علم نیاز داریم که با وحدت حوزه و دانشگاه، سعادت همه جانبه فراهم می‌شود اما باید توجه داشت که هر دو باید به خوبی امور و وظایف خود را انجام دهند./950/ت302/ب

ارسال نظرات