۲۷ آذر ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۵
کد خبر: ۱۵۰۲۲۰

گردهمایی روحانیان طرح چهره به چهره آذربایجان شرقی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی و سومین دوره آموزشی یک روزه روحانیان و مربیان طرح چهره به چهره آذربایجان شرقی با موضوع نماز در تبریز برگزار شد.
دوره آموزشي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام باقی از اساتید مرکز تخصصی نماز شهر مقدس قم امروز در دوره آموزشی یک روزه روحانیان و مربیان طرح چهره به چهره آذربایجان شرقی با تأکید بر این‌که ترویج فرهنگ نماز در جامعه بایستی با روش‌های اصولی و مورد تأکید اسلام صورت گیرد، اظهار داشت: مخاطب‌شناسی اصل مهم در ترویج این فریضه مهم الهی است.

 

وی با تشریح شیوه های جذب علمی و عملی عموم به‌ویژه جوانان و نوجوانان به فریضه نماز خاطرنشان کرد: برای ایجاد جذبه به نماز، باید لذت نماز را به مخاطب بچشانیم و آنان را تشنه این سرچشمه زلال بندگی و معرفت کنیم، در حقیقت پس از درک لذت این فریضه ترک آن کار سختی است.

 

حجت الاسلام باقی با تشریح نقش خانواده در آموزش فرایض دینی و نمازخوان شدن فرزندان ادامه داد: والدین و مربیان طرح چهره به چهره باید شکوه عبودیت در درگاه الهی، زیبایی های دین و عبادت را در دل نوجوانان و کودکان شکوفا کنند تا خداجو باشند و نماز را وسیله‌ای برای رسیدن به این مبدا و منشأ زیبایی ها به پا دارند.

 

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این‌که منشأ بسیاری از معضلات اجتماعی و اخلاقی ترک نماز از سوی جامعه است، گفت: باید حقیقت نماز و دین در تمام ابعاد زندگی جاری باشد، اگر بتوانیم سبک زندگی خود را اسلامی و با محوریت دین پایه‌ریزی کنیم، خواهیم توانست دین دار، دین یار و نمازخوان واقعی باشیم.

 

همچنین علی داننده، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اظهار داشت: روحانیان و مربیان طرح چهره به چهره، صاحب نفس های پاک برای هدایت بشری هستند، که قدم در راه تربیت نوجوانان گذاشته و دلسوزانه و بدون توقع با این طرح همکاری می کنند.

 

وی با اشاره به سیاست‌های مسجدمحوری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت نهم و دهم خاطرنشان کرد: به یقین کارهایی که در حوزه قرآن و مسجد انجام گرفته، سرمایه گذاری معنوی برای آینده نظام اسلامی محسوب می شود، در این راستا با تقویت کانون های فرهنگی هنری مساجد به دنبال احیای کارکرد و نقش مساجد در جامعه هستیم.

 

بنابر این گزارش، این دوره با هدف آشنایی روحانیان و مربیان طرح چهره به چهره با شیوه های جذب عملی و علمی نوجوانان به انجام فریضه نماز و همچنین تجلیل از مربیان و اساتید این طرح به همت کانون فرهنگی هنری الغدیر مسجد جامع سیس، در تبریز برگزار شد./935/پ202/ب

ارسال نظرات