۲۹ آذر ۱۳۹۱ - ۱۳:۲۴
کد خبر: ۱۵۰۴۲۶

12 مدرسه علمیه خواهران در آذربایجان‌شرقی فعال هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیراستانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان شرقی از فعالیت 12 مدرسه خبر داد و گفت: به دنبال راه‌اندازی مدارس علمیه خواهران در شهرهای بستان آباد، سراب، هریس و کلیبر هستیم.
حوزه خواهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام مختار مسعودنیا، مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی امروز در اجلاسیه هیأت امنای مدارس علمیه خوهران استان که با حضور ائمه جمعه، مؤسسان و مدیران حوزه علمیه خواهران سراسر استان در تالار قرآن تبریز برگزار شد، اظهار داشت: هم اکنون 12 مدرسه علمیه خواهران در استان فعالیت دارند که 2 حوزه در شهر تبریز است.

 

وی با بیان این‌که هزار و 500 طلبه خواهر در مدارس علمیه خواهران استان تحصیل می کنند، گفت: تعداد مدارس علمیه خواهران استان با توجه جایگاه و صبغه دینی منطقه آذربایجان، در مقایسه با استان هایی از قبیل اصفهان، مشهد و فارس بسیار کم است.

 

مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که 4 مدرسه علمیه خواهران در شهرهای آذرشهر، میانه، اهر و هشترود از بهمن سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده اند، گفت: به دنبال راه‌اندازی مدارس علمیه خواهران در شهرهای بستان آباد، سراب، هریس و کلیبر هستیم.

 

حجت الاسلام مسعودنیا در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت جایگاه و نقش هیأت امنای مدارس علمیه خواهران در پیشبرد اهداف و برنامه‌های شورای عالی حوزه اظهار داشت: تربیت مبلغان و مروجان دین خدا با همت و تلاش مؤسسان، هیأت امنا، مدیران و البته اساتید مدارس علمیه صورت می گیرد.

 

وی خاطرنشان کرد: مسلم است؛ هر چه هیأت امنای مدرسه علمیه فعال تر و منسجم تر باشد، به همان میزان تربیت طلاب مهذب و فاضل نیز با برنامه و هدفمند دنبال خواهد شد، نظر به اهمیت و نقش این مسؤولیت در امر جهت دهی و نقیضه های علمی، فرهنگی، مادی و ... و رشد و توسعه مدارس علمیه خواهران، نیازمند همت و توجه هیأت امنای مدارس هستیم.

 

مدیر استانی حوزه علمیه خواهران آذربایجان‌شرقی با اشاره به این‌که معتمدین به عنوان هیأت امنا و اعضای اتاق فکر هر مدرسه علمیه محسوب می شوند، افزود: مدیر هر مدرسه علمیه، عامل اجرایی هیأت امنا هر مدرسه است، در حقیقت کار هیأت بایست با نگرش مثبت، برنامه‌مند و آینده نگر در جهت تحقق اهداف آموزشی و تربیتی مدارس علمیه خواهران باشد.

 

وی در پایان از تمامی نهادها و اداراتی که در توسعه مدارس علمیه خواهران استان همکاری و تعامل داشتند، تقدیر کرد و از مسؤولان استانداری آذربایجان شرقی خواست تا با تأمین و تخصیص اعتبارات عمرانی، پروژه‌های نیمه کاره مدارس علمیه در برخی شهرهای استان تکمیل شوند.

 

همچنین خانم واعظ، نماینده مدیران مدارس علمیه خواهران سطح دو آذربایجان شرقی در سخنانی خواستار توجه جدی به جلسات هیأت امنای مدارس علمیه شد و گفت: این جلسات نباید تنها برای پر کردن فرم‌های مربوطه تشکیل شود، بایستی با جذب بودجه‌های جاری مدارس علمیه و جلوگیری از ریخت‌وپاش های بی مورد، اهتمام در ساخت‌وساز ساختمان مدارس علمیه استان داشت./935/پ202/ب

ارسال نظرات