۰۱ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۲
کد خبر: ۱۵۰۶۴۴
آیت الله علم الهدی تأکید کرد:

مشارکت حداکثری و بصیرت سیاسی دو رسالت مهم مردم در انتخابات است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مشهد با تقدیر از بینش و بصیرت مندی مردم، حضور آنان در صحنه را نمایش بزرگ مردم سالاری در برابر مدعیان دانست و گفت: مشارکت حداکثری و بصیرت سیاسی، دو رسالت مهم مردم در انتخابات است.
آيت الله علم الهدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، آیت الله سیداحمد علم الهدی، امام جمعه مشهد در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به میلاد امام کاظم(ع)، اظهار داشت: ولادت این امام همام با توجه به واقع شدن در ایام اسارت اهل بیت(ع) و نیز بنا به روایتی، همزمانی با شهادت امام حسن مجتبی(ع) تحت الشعاع قرار گرفته است.

 

وی در ادامه به فرازهایی از مظلومیت امام حسن(ع)، افزود: مظلومیت اهل بیت(ع) از رحلت پیامبر اکرم(ص) آغاز شده و تا ظهور امام زمان(عج) ادامه دارد و در تمام این 250 سال تاکنون، محور همه حوادث و وقایع سیاسی امت اسلام، مظلوم واقع شدن اهل بیت(ع) بوده است.

 

آیت الله علم الهدی با اشاره به این فراز از زیارت عاشورا که آمده است«لعن الله امة قتلتکم و .....»، تصریح کرد: حاکمان ظالم و ستمگر همیشه وجود دارند و مورد لعن هستند اما اینکه در این زیارت شریفه، پیش از حکام فاسد و ظالم، خود امت و مردم مورد لعن قرار گرفته اند، نشان می دهد مقصر اصلی در جریان عاشورا مردم بودند.

 

عضو خبرگان رهبری تأکید کرد: تا زمانی که مردم بسترساز ظلم و جنایت باشند، بر سر جریان نیابت ایشان نیز همان خواهد آمد که بر سر عزیزان پیامبر(ص) در خرابه شام آمد؛ بی تفاوتی مردم و لاابالی شدن آن ها نسبت به مسائل سیاسی امت اسلام، جامعه را به این بلا دچار می کند.

 

وی، بزرگترین امتیاز امروز مردم ایران را بصیرت و عدم بی تفاوتی به دین دانست و گفت: این که مردم ما عرصه زندگی سیاسی شان را بستر پرورش دین و حاکمیت ارزش های الهی کرده اند، آنان را در مقام یاران پیامبر(ص) در غزوه های ایشان قرار می دهد.

 

مردم ایران با حضور همیشه در صحنه معنای واقعی مردم سالاری را به مدعیان نشان دادند

امام جمعه مشهد ادامه داد: خوشبختانه مردم در طول بیش از سه دهه که از حاکمیت نظام الهی ما می گذرد، چنان در صحنه بوده اند که معنای واقعی مردم سالاری را به دنیای مدرنیته که سال ها مدعی آن بوده و در بستر این ادعا، آدم کشی ها کرده است، نشان داده اند.

 

آیت الله علم الهدی در ادامه ابراز داشت: با اینکه اکنون وقت صحبت از مباحث انتخاباتی نیست اما طرح مسأله قانون انتخابات در مجلس، اقتضا می کند که آغاز ورود مردم به این عرصه کلید بخورد، هرچند لابی ها و گفت و گوهای جریانات سیاسی شروع شده و تلقینات سوء و فتنه انگیزی های رسانه های دشمن در داخل و خارج از چندی پیش به راه افتاده است تا به نام انتخابات، موج ایجاد کرده و سوار آن شوند و وضعیتی به مراتب بدتر از آنچه در فتنه88 ایجاد کردند، به وجود آورند.

 

وی اضافه کرد: با این وجود، بیداری و بصیرت مردم همانطور که فتنه دشمن در سال 88 را نقش بر آب کرد و سبب شد اسلام و نظام نه تنها در داخل، تثبیت شود بلکه در منطقه نیز جایگاهی به مراتب قوی تر پیدا کند و تا آنجا پیش رود که موج بیداری اسلامی ایجاد کند، اکنون نیز ادامه دارد.

 

عضو خبرگان رهبری در ادامه به دو وظیفه مهم مردم در انتخابات اشاره و خاطرنشان کرد: نخستین رسالت مردم، مشارکت عظیم مردمی است که نمایشگر وابستگی متقابل نظام به مردم و مردم به نظام است، دشمن می خواهد این نمایشگاه را بر هم بزند از این رو با دامن زدن به مشکلات معیشتی مردم سعی می کند آنان را از شرکت در انتخابات نا امید کند.

 

وی گفت: امروز شرایط ما سخت تر از شرایط جنگ تحمیلی نیست؛ همانطور که آن زمان مردم ایستادند و ثابت کردند این نظام، مردمی ترین نظام جهان است، امروز نیز آماده جانفشانی اند. مردم ما مردم امتحان داده هستند و زیر بمباران دشمن نیز پای صندوق رأی رفته اند.

 

امام جمعه مشهد، حفظ بصیرت سیاسی را دومین وظیفه مهم مردم در انتخابات دانست و افزود: رهبر معظم انقلاب می فرمایند «بصیرت سیاسی در این دوران و همه دوران ها این است که مردم بدانند دشمن کجا با ما درگیر است و در برابر آن نقطه هم بایستند و هم دشمن را به زانو در آورند»، این یعنی هم در انتخابات و هم در زندگی اجتماعی ـ سیاسی، دوست را به جای دشمن نگیرند و مشکلاتی را که دشمن ایجاد می کند به حساب دوستان نگذارند.

 

آیت الله علم الهدی یاداور شد: اگر کمی قوی تر از آنچه هستیم، عمل کنیم، به سمت تحقق قبة الاسلام و زمینه سازی ظهور حضرت ولی عصر(عج) پیش خواهیم رفت و اگر در پایمردی مان نسبت به نظام، کوچکترین رخوتی پیدا شود، همان امت ملعونه زیارت عاشورا خواهیم بود.

 

امام جمعه مشهد در خطبه نخست نماز جمعه نیز در تفسیر آیه هفتم سوره جمعه ابراز داشت: بزرگ ترین رنج و دغدغه دلدادگان به دنیا و وابستگان شهوات این است که با مرگ به همه عیش و نوش هایشان پایان می یابد.

 

وی افزود: از این رو این افراد پیوسته از مرگ در هراس هستند در حالی که تدبیر اصلی در برابر مرگ، فرار و هراس نیست، انسان وارسته همیشه به فکر مرگ بوده و خود را برای این سفر مهیا می کند./930/پ201/ب

 

ارسال نظرات