۰۵ دی ۱۳۹۱ - ۲۲:۴۱
کد خبر: ۱۵۱۱۲۰
پیام فضلی‌نژاد بررسی کرد؛

عقبه فرهنگی فتنه پس از انتخابات سال 88

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر مؤسسه کیهان گفت: پس از دهه شصت، سردبیران و نویسندگان مجلات، نشریات و روزنامه‌های قبل از انقلاب با خارج شدن از زندان‌ها دوباره شروع به فعالیت کردند و در قالب نویسنده و هنرمند به ترویج فرهنگ غرب پرداختند.
پيام فضلي نژاد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، همایش دوم بصیرت عاشورایی و امت ولایی با موضوع جریان شناسی فرهنگی فتنه 88  و با حضور پیام فضلی‌نژاد، پژوهشگر مؤسسه کیهان و جمعی از طلاب، دانش پژوهان و فرهیختگان، عصر روز گذشته در تالار شیخ طبرسی بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد.

 

فضلی نژاد در ابتدا گفت: مسأله‌ای که در فتنه 88 بسیار شگفت انگیز است، عقبه فرهنگی فتنه پس از انتخابات سال 88 است، مسأله‌ای که بارها مقام معظم رهبری به آن اشاره کرده‌اند.

 

وی با یادآوری سخنان مقام معظم رهبری افزود: فتنه 88 برنامه‌ای بود که سال‌ها قبل از انتخابات طراحی شده بود و مسأله را باید از آن جایی رصد کرد که رییس سرویس جاسوسی فرانسه بعد از پیروزی ریگان در سال 1359 از او پرسید، افرادی مانند آیت‌الله خمینی چگونه فکر می‌کنند و راه براندازی نظام ایران چیست؟ ریگان در جواب او گفت«آنها آن گونه که ما می‌بینیم، نمی‌بینند و به عنوان سربازان خدا خدمت می‌کنند و شما نمی‌توانید با تانک و اسلحه با آنها مبارزه کنید، بلکه شما باید با عقیده در برابر عقایدشان بجنگید».

 

وی افزود: ریگان بر همین اساس در سال 1359 و با شروع جنگ تحمیلی، دستور جاسوسی همگانی بر ضد ایران را صادر کرد و آن سرویس‌ها شروع به فعالیت در بخش‌های فرهنگی کردند، آنها با نفوذ در جامعه هنرمندان، نویسندگان، دانشجویان و فرهنگیان، نهضت ترجمه را آغاز کردند و صدها کتاب از فلاسفه غرب، صهیونیست‌ها و نظام سرمایه داری را به زبان فارسی ترجمه نموده و در اختیار عموم مردم قرار دادند.

 

این پژوهشگر مؤسسه کیهان تصریح کرد: از همان ابتدا حضرت امام خمینی در مقابل این انحراف‌ها ایستاده و فرمودند:«چرا استشهاد به قول اجنبی می‌کنید، چرا روح جوان‌ها را افسرده می‌کنید و آنها را از قالب خودشان بیرون می‌برید، روشنفکران اسلامی همگی با علم و آگاهی باید راه پر فراز و نشیب دگرگون کردن جهان سرمایه داری و کمونیسم را بپیمایند و تمام آزادی‌خواهان باید با روشن بینی و روشنگری، راه سیلی زدن بر گونه ابرقدرت‌ها و قدرت‌ها، به خصوص آمریکا را بر مردم سیلی خورده کشورهای مظلوم اسلامی و جهان سوم ترسیم کنند».

 

وی خاطرنشان کرد: مطبوعات یکی از بزرگترین ابزارهای فرهنگی در جامعه است و دشمن با نفوذ در این عرصه بسیار فعالیت کرده است، دشمن شخصیت‌های مطبوعاتی قبل از انقلاب را دوباره فعال کرده است، پس از دهه شصت سردبیران و نویسندگان مجلات، نشریات و روزنامه‌های قبل از انقلاب با خارج شدن از زندان‌ها دوباره شروع به فعالیت کردند و در قالب نویسنده و هنرمند با نوشتن مقالات علمی و برگزاری همایش‌های هنری به ترویج فرهنگ غرب پرداختند.

 

وی ضمن بیان شیوه‌های نفوذ دشمن در عرصه فرهنگ، عنوان داشت: دشمن با برگزاری دوره‌های آموزشی برای دانشجویان خارج از کشور آنها را به داخل کشور گسیل داد و آن افراد با تأسیس مؤسسات فرهنگی در جامعه، تفکرات نظام سرمایه داری را در جامعه ترویج کردند، طوری تبلیغ کردند که فرد، بدون اطلاع اعتقادات خود را کنار بگذارد. جامعه را از نمادهای اسلامی خالی کردند و جای آن تولیدات شرکت‌های سرمایه داری را در کشور ترویج کردند، با نفوذ در سینما و ادبیات و صداوسیما، تفکرات نظام سرمایه داری را تبلیغ کردند، در نهایت در انتخابات 88 از حوزه فرهنگی به حوزه سیاسی نقل مکان کرده و آن وقایع را به وجود آوردند.

 

فضلی‌نژاددر پایان با تببین رهنمودهای مقام معظم رهبری در مورد جنگ نرم و راهکارهای مقابله با دشمن، گفت: ما باید به سخنان مقام معظم رهبری به عنوان راه‌کار و نمودار حرکت، نگاه کنیم، باید روی بیانات ایشان وقت گذاشته و با تأمل به آن بنگریم و این فرمایشات را خوب پردازش کرده و به آن مراجعه کنیم./932/پ202/س

ارسال نظرات