۱۲ دی ۱۳۹۱ - ۱۶:۱۹
کد خبر: ۱۵۱۹۰۲
مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین:

عاشورا محور خیزش‌های سیاسی و فکری جامعه اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: نهضت عاشورا نه به عنوان یک واقعه تاریخی محض بلکه به عنوان یک باور مذهبی برای تشیع، محور بسیاری از حرکت‌ها و خیزش‌های فکری سیاسی است.
مدير کل تبليغات اسلامي قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام علی نعمت الهی، مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین، امروز در جلسه ای که به منظور برنامه ریزی برای برگزاری مراسم اربعین حسینی در استان برگزار شد، گفت: عزاداری‌ها باید پیام رسان فرهنگ عاشورا باشد.

 

وی با بیان این که جامعه امروز بشریت نیازمند انتقال ارزش‌های عاشورا و اهداف والای امام حسین(ع) است، اظهار داشت: هر موضوع و مسئله ای که ما را از یک عزادار واقعی بودن دور کند دشمن را به اهدافش نزدیک تر خواهد کرد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین افزود: امروز دشمنان از ترس جهانی شدن اسلام، به فکر تفرقه افکنی و ضربه زدن به جامعه اسلامی به ویژه شیعیان هستند و از هیچ کاری در این خصوص کوتاهی نمی کنند.

 

حجت الاسلام نعمت الهی با بیان این که نسل جوان ما باید آگاهانه در این شرایط حرکت کنند چرا که این انقلاب، ثمره مجاهدت، جانفشانی و فداکاری شهدا و ایثارگران و دلسوزان نظام است، تأکید کرد: در این ایام باید مراقب باشیم دشمن به هر وسیله وارد مراسم سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع) نشود.

 

وی با بیان این که امام حسین (ع) معرفت‌الله و شاخصه معرفت الهی است، گفت: هر کس حسینی شد راه خود را یافته و بر کشتی نجات می‌نشیند.

 

حجت الاسلام نعمت الهی خاطرنشان کرد: بین واقعه غدیر که در 18 ذی‌الحجه واقع شد و رحلت پیامبر در 28 صفر دو ماه فاصله بود و در همین بازه زمانی حضرت علی (ع) را خانه نشین کردند و این دوری از ولایت موجب گمراهی مردم شد و امام حسین(ع) نیز در راستای هدایت الهی مردم، مبارزه با طاغوت زمان و احیای دین ناب اسلام قیام کرد.

 

مدیر کل تبلیغات اسلامی قزوین تصریح کرد: دشمنان اسلام به این مهم که امام حسین(ع) و فرهنگ عاشورا چراغ راه جهان اسلام است به خوبی واقف هستند و در همین جهت با تهدیدهای نرم و برنامه ریزی توطئه های شوم، سعی در منحرف کردن عزاداری ها و دور کردن مردم از فرهنگ عاشورایی دارند.

 

وی با بیان این که عزاداری امام حسین‌(ع) باعث تقویت روح معنوی و ارزش‌های اسلامی در جامعه می‌شود، افزود: نهضت عاشورا نه به عنوان یک واقعه تاریخی محض بلکه به عنوان یک باور مذهبی برای تشیع، محور بسیاری از حرکت‌ها و خیزش‌های فکری سیاسی است.

 

حجت الاسلام نعمت الهی گفت: امروز ما خدمتگزار راهی هستیم که امام حسین(ع) خود و اهل بیت(ع) را فدای آن کرد، بنابراین نباید با نا آگاهی، ترویج بدعت ها و خرافه ها، مانع از تابش نور حسینی شویم./950/پ202/س

ارسال نظرات