۱۳ دی ۱۳۹۱ - ۰۷:۵۷
کد خبر: ۱۵۱۹۷۱

ادامه سریال بحران اقتصادی غرب در سال میلادی جدید

خبرگزاری رسا ـ سال نو میلادی در حالی در جوامع غربی آغاز شد که مردم این کشورها هنوز روزهای سخت مالی و ریاضت اقتصادی سال گذشته را فراموش نکرده اند و بر اساس پیش بینی کارشناسان سال 2013 بحران های اقتصادی شدیدتر می شود.
a

 

به گزارش خبرگزاری رسا، در سال جدید میلادی سریال بحران‌های اقتصادی، اجتماعی، انسانی و فساد اداری و سیاسی آمریکا و اروپا همچنان ادامه دارد و هنوز هیچ راه‌حلی نه از طرف مقامات کشورهای اروپایی و نه از سوی طرفداران آنها دیده نمی‌شود.

 
مردم اروپا و آمریکا درحالی به استقبال سال 2013 رفتند که بحران اقتصادی بر جشن کریسمس غربی‌ها سایه انداخته بود؛ براساس انتشار گزارش‌ها، سال 2013 بحران اقتصادی در آمریکا و اروپا تشدید می‌شود و همین امر سبب شده تا جوامع غربی با نگرانی‌های مالی به استقبال سال جدید میلادی بروند.

 
دیوید کامرون،نخست وزیر انگلیس در پیام سال نو اظهار داشت که کشورش در مسیر درست حرکت می کند و این در حالی است که نتایج نظرسنجی ها نشان می دهد اکثر مردم انگلیس معتقدند شرایط اجنماعی و اقتصادی آنها روز به روز در حال وخیم تر شدن است.

 

نخست وزیر انگلیس تصریح کرد که تغییرات اقتصادی در کشور به هیچ عنوان ظالمانه نبوده بلکه راهی برای ورود تعداد بیشتری از افراد به دنیای کار برای کسانی بوده است که می خواهند برای خوب زندگی کردن سخت کار و تلاش کنند.

 

همچنین بررسی مشکلات متفاوت اسپانیا در سال های گذشته پیام های ناگوار و ناراحت کننده برای دولت و ملت این کشور در سال جدید دارد. به این ترتیب پیش بینی می شود اسپانیا در سال 2013میلادی سالی سخت از لحاظ مالی و اقتصادی داشته باشد.

 

در همین رابطه ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا، سال سخت تری را در انتظار مردم اسپانیا دانسته است. وی به مردم کشورش که در سایه بحران، سختی‎های زیادی کشیده اند هشدار داده است سال آینده با توجه به اقدامات اصلاحی که دولت انجام می دهد، دشوارتر از سال 2012 خواهد بود.

 

باراک اوباما،رییس جمهوری آمریکا در آستانه ورود کشورش به «پرتگاه مالی» در روز اول ژانویه در یک مصاحبه مطبوعاتی با ابراز نگرانی در این باره گفت: اگر قانونگذاران آمریکایی در مورد «پرتگاه مالی» به توافق نرسند بازارهای مالی به شدت لطمه خواهند دید.


وی از کنگره در خواست کرد تا به سرعت برای اعمال کاهش مالیات برای خانواده های طبقه متوسط آمریکایی اقدام کند.

 

باراک اوباما در ادامه خاطر نشان کرد که اگر جمهوری خواهان و دموکرات ها نتوانند به توافقی در این زمینه برسند شاهد تاثیر منفی بر بازارهای مالی خواهیم بود.

 

اگر چهار کشور بزرگ بدهکار اروپا (پرتغال، اسپانیا، ایتالیا و یونان) از اتحادیه پولی خارج شوند به فروپاشی این اتحادیه کمک خواهند کرد و پیامدهای آن همه کشورهای منطقه را خواهد گرفت. روند مدیریت بحران در این کشورها این است که از فروش مملکت برای اداره دولت استفاده می‌کنند و ملت‌ها نیز هرگز نمی‌پذیرند که عده‌ای با بدهکار کردن مملکت، دولت را اداره کنند. /982/ب901/ک

ارسال نظرات