۱۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۰۵
کد خبر: ۱۵۲۱۷۱
فعال فرهنگی اوقاف و امور خیریه مطرح کرد؛

جابر بن عبدالله؛ نخستین عزادار پیاده ابی عبدالله

خبرگزاری رسا ـ فعال فرهنگی حج عمره با اشاره به این که جابر بن عبدالله انصاری ار اولین زائران قبر مطهر حضرت اباعبدالله(ع) بود، گفت: جابر بن عبد الله زیارت با پای پیاده را بنا نهاد و در اوج اختناق، وقتی خبر شهادت امام را شنید، با پای پیاده خود را به کربلا رساند.
مسئولين فرهنگي حج در حرم مطهر رضوي
به گزارش خبرگزاری رسا، مسؤولان فرهنگی عمره مفرده پس از زیارت بارگاه منور رضوی و عرض ارادت به پیشگاه ملکوتی آن حضرت، در رواق دارالهدایه گردهم آمده و در عزای سید و سالار شهیدان اشک ماتم ریختند.
 
حجت الاسلام احمد زمانی در شب اربعین حسینی در جمع مسؤولان فرهنگی عمره مفرده در سخنانی به تشریح نهضت عاشورا و اربعین حسینی پرداخت و اظهار داشت: شهادت امام حسین(ع) که سالار شهیدان تمام عالم است، تاج کرامتی است که از جانب خداوند متعال به ایشان عطا شده است.
 
مدیر جذب و سازماندهی سازمان حج و اوقاف اظهار داشت: در حدیث لوح که جابر نسخه‌ای از آن را نزد حضرت فاطمه زهرا(س) یادداشت کرد، خداوند امام حسین(ع) را خازن و مولد لحظه به لحظه برای وحی قرار داده از این رو نام او همواره جاودانه است.
 
وی با بیان این که توحید و نبوت نیز با نام امام حسین(ع) گره خورده است، بیان داشت: عرفات و منای ما نیز با نام حسین(ع) زنده است و آن جامعه‌ای که با نام او شناخته شود، هرگز فراموش نخواهد شد.
 
حجت الاسلام زمانی با اشاره به این که جابر بن عبدالله انصاری و عطیه اولین زائران قبر مطهر حضرت اباعبدالله(ع) بودند، گفت: جابر محدث و فقیهی بزرگ بود که سنت نقل احادیث از امام معصوم(ع) و زیارت با پای پیاده را بنا نهاد و در اوج اختناق، وقتی خبر شهادت امام را شنید، با پای پیاده خود را به کربلا رسانید. همچنین از او به عنوان یک محدث بیش از 1540 حدیث نقل شده است.
 
وی ابراز داشت: سنت زیارت پیاده اکنون با استقبال بسیار زیاد مسلمانان و شیعیان جهان روبرو شده و با همه فشاری که دنیای استکبار آورده، خواهیم دید که امسال بیشتر از همیشه شاهد حضور زائران حسینی در کربلای معلا هستیم.
 
مدیر جذب و سازماندهی سازمان حج و اوقاف ادامه داد: استکبار با هدف تفرقه افکنی به مسلمانان هجوم می‌آورد و مسلمانان با ارادتی که نسبت به نهضت عاشورا دارند، با هم متحد شده و مانع از هرگونه تفرقه خواهند شد.
 
وی خطاب به حاضران در مراسم گفت: شما که زائران خانه خدا خواهید بود، توفیق داشته‌اید که در آستانه اربعین حسینی و در بهترین زمان و مکان، به منظور عرض ارادت و بهره‌مندی از انوار ملکوتی حضرت رضا(ع) در این بارگاه حضور یافته و باید از این فرصت استفاده لازم را ببرید.
 
در این مراسم که با حضور 350 نفر از مسؤولان فرهنگی حج عمره مفرده 92- 91 کل کشور در رواق دارالهدایه حرم مطهر رضوی برگزار شد، مرثیه‌خوانی و عزاداری به مناسبت شب اربعین توسط قربان‌پور مداح اهل بیت عصمت و طهارت انجام شد.
 
همچنین در روز اربعین حسینی این گروه ضمن تشرف به حرم مطهر و عرض تسلیت به پیشگاه امام رئوف، در مراسم مشابهی که در رواق دارالهدایه برگزار شد، ضمن اقامه عزای حسینی، زیارت اربعین قرائت شد.
 
گردهمایی سه روزه مسؤولان فرهنگی حج مفرده به مدت سه روز در مشهد مقدس برپا است./931/د102/س
ارسال نظرات