۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۱
کد خبر: ۱۵۲۳۶۶
سخنران دینی تبریز:

جمهوری آذربایجان به خواسته‌های اسلامی مردم اعتنایی نمی‌کند

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام برگی ممنوعیت حجاب، تخریب مساجد، دستگیری طلاب و روحانیان، حبس اسلامگرایان را سیاست‌های خصمانه دولت باکو علیه اراده عاشورایی مردم آذربایجان دانست.
حجت الاسلام رسول برگي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت الاسلام برگی، از وعاظ برجسته تبریز امروز در مراسم یاد و خاطره دومین سالگرد دستگیری دکتر صمداف، رییس حزب اسلام جمهوری آذربایجان در مسجد امام زمان(عج) عباسی تبریز اظهار داشت: وضعیت اسلام‌گرایان و شیعیان جمهوری آذربایجان اسف‌بار است، این در حالی است که 20 درصد خاک این کشور اسلامی در اشغال ارمنی ها است.

 

وی با بیان این‌که سیاست اسلام‌ستیزانه دولت باکو با شعار آزادی قره باغ منافات دارد، خاطرنشان کرد: جمهوری آذربایجان با وجود مجاهدانی چون مبار ابراهیم اف و دکتر صمداف در راه اسلام، سؤال اینجا است که آیا برای آزادی قره باغ به رژیم صهیونیستی و آمریکا نیازی دارد.

 

حجت الاسلام برگی افزود: قرآن کریم، کسانی را که مسیر اشتباه می روند، زیانکارترین انسان ها معرفی می کند، امروز شاهد این حقیقت هستیم که دولت جمهوری آذربایجان، مسیر اشتباهی را پیش گرفته و به جای رفتن به سمت اراده اسلامی مردم و بها دادن به اعتقادات شیعی آذربایجانی‌ها به ستیز با اسلام برخاسته است.

 

وی ممنوعیت حجاب، تخریب مساجد، دستگیری طلاب و روحانیان، حبس اسلامگرایان را از جمله سیاست‌های خصمانه دولت باکو علیه اراده عاشورایی مردم آذربایجان دانست و گفت: در برخی کشورهای غیر اسلامی و غیر شیعی مانند هند، فرهنگ عاشورا مورد استفاده قرار گرفته و باعث استقلال کشورها شده است، این چه سیاستی است که دولت باکو به آن تن داده است.

 

این واعظ تبریزی با اشاره به این‌که ما با برادران و خواهران دینی خود در جمهوری آذربایجان که با مشکلات و چالش‌هایی جدی مواجه هستند، اعلام همدردی می کنیم، تصریح کرد: همزمان با سال نو میلادی و فرا رسیدن ژانویه ارمنی ها هفت روز تعطیل رسمی هستند، اما دولت باکو برخلاف عاتقاد بیش از 90 درصد جمعیت کشور روز عاشورا و اربعین حسینی را تعطیل اعلام نمی کند.

 

حجت الاسلام برگی با بیان این‌که دکتر صمداف به خاطر بیان اعتقادات دینی و انتقاد از سیاست‌های غیر دینی دولت دستگیر و به 12 سال حبس محکوم شده است، گفت: اگر دم از دموکراسی می زنید، پس چنین دستگیری‌هایی معنایش چیست؟ همگان بدانند که حق را باید گفت؛ هرچند به ضرر ما تمام شود، عاشورا تمام نشده و هر روز عاشورا و هرجایی کربلاست.

 

وی تأکید کرد: اکنون مانند دوران امام حسین(ع) با دو نوع اسلام روبه‌رو هستیم، اسلام اموی و اسلام محمدی و به یقین ما طرفدار اسلام اصیل محمدی هستیم که درد مسلمانان فلسطین و میانمار و قره باغ را درد خود می داند، ما بر اساس آیه قرآنی که مؤمنین را برادر می خواند از برادران هم دین و هم زبان خود دفاع می کنیم./935/پ202/س

ارسال نظرات