۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۰۲:۴۸
کد خبر: ۱۵۲۵۵۵
حجت الاسلام راشد یزدی:

فردی که با مشکلات رشد کرده در طوفان های زندگی شکست نمی خورد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام راشد یزدی خطاب به جوانان با بیان این که فردی که در سختی و مشکلات بزرگ شده و رشده کرده است، در طوفان های زندگی شکست نمی خورد، تأکید کرد: جوان مسلمان نباید از زی خود خارج شود؛ برازندگی جوانی خود را با تقلید از شیوه های غربی از دست ندهید.
حجت الاسلام راشد يزدي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام راشد یزدی شب گذشته در مراسم سوگواری دهه آخر صفر در حسینیه آیت الله شاهرودی، اظهار داشت: موجودات در این عالم دو دسته هستند؛ برخی در بدو خلقت کامل آفریده شده اند مانند اجرام فلکی و برخی دیگر ابتدا ناقص هستند و بعد روی ریل کمال قرار می گیرند، مانند انسان که در صورت انتخاب راه صحیح، هرچه از عمرش می گذرد بر درجات کمالش افزوده می شود.

 

وی با بیان این که راه نقص، هموار و سراشیب و راه کمال، سربالا و دشوار است، افزود: عرفا معتقد هستند فشارها و سختی هایی که انسان در مسیر کمال تحمل می کند از اسباب ترقی اوست، این فشار نه تنها برای انسان که در جمادات هم عامل ترقی و کمال است.

 

حجت الاسلام راشد یزدی با بیان این که امثال سلمان و ابوذر، در راه سلمان و ابوذر شدن، سختی ها کشیده اند، گفت: شما جوانان و نوجوانان باید با درس خواندن و زحمت دادن خود به مملکت خود جان بدمید.

 

وی تصریح کرد: خداوند انسان را در میان بلاها قرار داده است تا با مبارزه با مشکلات به سعادت برسد، بنابراین در فن تعلیم و تربیت، محبت زیاد بلا و آفت محسوب می شود، روش های تربیتی باید فشاری باشد نه رفاه کامل و نه فشار بیش از حد.

 

این استاد حوزه با بیان این که علمای اخلاق، شجاع ترین انسان ها را کسانی می دانند که در جزر و مد زندگی ثبات شخصیت دارند، افزود: گاهی انسان باید خود را عمدا به سختی بیندازد تا رشد کند.

 

حجت الاسلام راشد یزدی خطاب به جوانان تأکید کرد: برازندگی جوانی خود را با تقلید از شیوه های غربی از دست ندهید.

 

وی با بیان این که جوان مسلمان نباید از زی خود خارج شود، خطاب به والدین خاطرنشان کرد: اما اگر جوان شما پوششی خارج از این محدوده انتخاب کرد، فقط تذکر بدهید و هرگز با او بحث و دعوا نکنید.

 

وی با بیان این که کسی که در سختی و فشار پرورش یافته است، در طوفان های زندگی شکست نمی خورد، افزود: به عنوان نمونه، امکان این که دنیا حریف فلسطین شود، وجود ندارد چرا که مردم آن نسل اندر نسل در جنگ بزرگ شده اند اما این که چرا پیروز نمی شوند به خاطر نبود اتحاد و نیز رهبری قوی واحد است.

 

حجت الاسلام راشد یزدی با اشاره به روایتی از امیرمؤمنان علی(ع) که می فرمایند«شجاع ترین انسان ها کسانی هستند که حریف هوای نفس خود شوند»، ابراز داشت: گناه نکردن بهتر از ثواب کردن است؛ با اراده قوی گناه نکردن را تمرین کنید و سختی آن را به جان بخرید تا ایمن شوید اما اگر گناه کنید، ضعیف می شوید و به سرعت از پا در می آیید./930/پ202/ج

 

 

ارسال نظرات