۱۹ دی ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۰
کد خبر: ۱۵۲۶۱۳
با حضور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران کشور؛

سیستم یکپارچه تلفنی حوزه‌های علمیه خواهران راه‌اندازی شد

خبرگزاری رسا ـ در مراسمی با حضور مدیر حوزه‌های علمیه خواهران سیستم یکپارچه تلفنی (VOIP) حوزه‌های علمیه خواهران کشور راه‌اندازی شد.
مرکز مديريت حوزه علميه خواهران
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران، علی طائی‌زاده، مسؤول دفتر فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران در این مراسم ضمن ارائه توضیحاتی در ارتباط با این سیستم گفت: سامانه VOIP تمام مکالمات تلفنی را که بر بستر شبکه مخابرات و هزینه‌بر بوده است را به شبکه داخلی یکپارچه مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران انتقال می‌دهد و استفاده از این سامانه سبب از میان رفتن هزینه تلفن می‌شود.
وی با بیان این‌که تجهیزات این طرح هم‌اکنون در 200 نقطه کشور مستقر شده است، اظهار داشت: فاز اول این سیستم در مراکز پایلوت اجرا شد و پس از آن سایر مراکز نیز به این سیستم متصل شدند.
مسؤول دفتر فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به مزایای اجرای این سیستم، افزود: کاهش هزینه مکالمات و ارتقای پنج برابری کیفیت مکالمات به دلیل پنج برابر بودن پهنای باند این سیستم نسبت به خطوط مخابراتی از جمله مزایای اجرای این طرح به شمار می‌روند.
وی با بیان این‌که مراکز متصل به این سیستم مستقل از درخواست شماره جدید خواهند شد، گفت: سرویس‌های جدید مانند ایمیل، ویدئوکنفرانس و کنفرانس صوتی از طریق سیستم VOIP قابل اجرا است.
طائی‌زاده ابراز داشت: این سامانه در شبکه اینترانت حوزه‌های علمیه خواهران استقرار یافته است و به همین دلیل امکان شنود در این سیستم به حداقل ممکن می‌رسد.
وی با بیان این‌که مدارس و مدیریت استانی حوزه‌های علمیه خواهران تاکنون هزینه‌های زیادی بابت راه‌اندازی شماره‌های داخلی پرداخت می‌کردند، گفت: اکنون با راه‌اندازی این سیستم، پرداخت این هزینه‌ها ضرورتی ندارد.
مسؤول دفتر فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران با اشاره به این‌که تاکنون 18هزار ساعت مکالمه دوطرفه در این سامانه انجام پذیرفته است، خاطرنشان کرد: می‌توان کاهش هزینه تلفن را به صورت مشهودی در استان‌هایی که این سامانه در آنها راه‌اندازی شده است، ملاحظه کرد.
وی با بیان این‌که این سیستم از سوی دفتر فناوری اطلاعات حوزه‌های علمیه خواهران پیاده‌سازی و اجرا شده است، یادآور شد: به جز هزینه تجهیزات و هزینه‌های سفر به شهرهای مختلف، 40 میلیون تومان در شهر قم به عنوان مرکز این طرح،  هزینه شده است.
طائی‌زاده اضافه کرد: مدارس و مدیریت استانی حوزه‌های علمیه خواهران می‌توانند شماره‌های داخلی سیستم VOIP را در پرتال داخلی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران (وصال) مشاهده کنند./907/د102/پ
ارسال نظرات